www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / Zakup samochodu z PFRON-u (8075 - wyświetleń)
- Autor emilg Dodany 2008-12-12 20:43
Witam. Mam pytanko do was: Czy mogę starać się o dofinansowanie zakupu samochodu z PFRON-u "Sprawny Dojazd" ??? Tylko że jeszcze nigdy nie pracowałem i jeszcze studiuję zaocznie i od roku mam prawo jazdy. czy muszę pracować żebym mógł postarać o dofinansowanie??? Dziękuje.
Nadrzędny - Autor emilg Dodany 2008-12-13 09:06
Przepraszam zapomniałem napisać ze jestem osobą niesłyszącą lewy ubytek 76% a prawym 65%. To znaczy ze musze pracować tak?
Nadrzędny Autor 720419ewa Dodany 2008-12-14 20:35
Ostatnio było tylko dofinansowanie dla osób z chorobami narządów ruchu , ale w następnym roku może coś się zmieni.
Nadrzędny - Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2008-12-16 08:49
Jeżeli chodzi o grupę adresatów, do której skierowany jest program SPRAWNY DOJAZD, jest ona wyraźnie określona. Są to:   
1.  pełnoletnie osoby niepełnosprawne ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności (również dawna I lub II grupa inwalidzka), orzeczonym ze względu na dysfunkcję co najmniej jednej kończyny dolnej, będące w wieku aktywności zawodowej (kobiety – do 60 r.ż, mężczyźni do 65 r.ż.), posiadające prawo jazdy kategorii B, zatrudnione lub uczące się ,

2. zatrudnione lub uczące się, pełnoletnie osoby niepełnosprawne w wieku aktywności zawodowej, posiadające znaczny stopień niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne, które ze względów zdrowotnych nie posiadają prawa jazdy i wymagają Opiekuna-kierowcy.

Zatem, jeżeli chciałby Pan uzyskać dofinansowanie do zakupu samochodu ze środków PFRON, powinien Pan zaliczać się do jednej z tych grup adresatów.