www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / renta socjalna i zasilek pielegniarski (2866 - wyświetleń)
- Autor piterf Dodany 2011-03-24 19:25
Witam mam 18 lat i taki problem otoz jestem osoba niepelosprawna i oto moj problem przyznano mi rente socjalna (całkowicie nie nadaje sie do pracy) na okres 1,5 roku a ze jestem uczniem i potrzebne mi sa znizki na autobus  i musze ustalic stopien niepelnosprawnosci aby dostac karte osoby niepelosprawnej upowaznionej do znizek czyli musze zglosic sie do Powiatowego zespołu ds orzekania o niepelnosprawnosci i w zwiazku z tym moge sie domagac zasilku pielegnacyjnego ?? i jesli bym dostal to nie zagraza mojej rencie socjalnej zus sie do tego nie przyczepi ?? z gory dziekuje za odpowiedz :-)
Nadrzędny Autor chromy Dodany 2011-03-25 07:42
Stosowny dokument stwierdzający stopień niepełnosprawności jest podstawą do zgłoszenia się o wypłacanie zasiłku pielęgnacyjnego. Należy się . Nie stosuj słowa:" domagać".

>jesli bym dostal to nie zagraza mojej rencie socjalnej zus sie do tego nie przyczepi ?? >


co to znaczy ? ZUS się przyczepi, a do czego ZUS ma się przyczepić? co Ty kręcisz?
Nadrzędny - Autor MrWoland Dodany 2011-03-25 10:01
Jeśli nie masz orzeczonego stopnia niepełnosprawności przez Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, złóż odpowiednie dokumenty i oczekuj na wezwanie. Im szybciej to zrobisz, tym lepiej dla Ciebie (np. stracisz mniej zasiłków pielęgnacyjnych). ZUS nie ma nic do tego.

http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/2435

http://www.prawnik-online.eu/porady-prawne/komu-i-kiedy-przyznawany-jest-zasilek-pielegnacyjny-
Nadrzędny Autor piterf Dodany 2011-03-25 16:28