www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Sprzęt i rehabilitacja / Poduszka pneumatyczna (3917 - wyświetleń)
- Autor HeniekKwiat Dodany 2014-03-19 11:07
Witam,
chciałbym się trochę poradzić na temat poduszki do wózka. Jeżdżę od ponad 10 lat na gąbce, kiedyś słyszałem taką opinię, że jeśli nic mi się nie dzieje na takiej, to żeby lepiej nie zamieniać na pneumata. Argumentem było to, żeby nie przyzwyczaić tyłka do miękkiego, aby w razie zmiany "podłoża" na którym siedzę np krześle nie porobiły się od razu problemy.
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ?
Nadrzędny Autor bluengel Dodany 2014-03-19 13:50
Napisz i poradź się na forum www.tetraplegik.com - nikt nie pomoże lepiej.
Ewentualnie, na stronie FAR (Fundacja Aktywnej Rehabilitacji).
Pzdr.
Nadrzędny - Autor Pablopk Dodany 2014-03-19 14:16 Zmieniony 2014-03-19 14:19
To zależy też od kogo to słyszałeś. Lekarze i rehabilitanci nic na ten temat nie wiedzą bi i po co im to. Producent zawsze powie, że jego jest najlepsza i, że samo już przebywanie około tej poduszki uczyni Cię lepszym człowiekiem. Sprzedawca wciśnie Ci taką poduszkę, na której najlepiej zarobi lub taką co mu nie schodzi. Co do zmiany z gąbki na pneumatyczną to ja mylę, że raczej sytuacja odwrotna będzie gorsza. Ja tam zawsze na pompowanych obecnie poduszka X-Air i bez żadnych złych konsekwencji. Na zakończenie powiem tak - przyzwyczaisz się i zmiana poduszki nie powinna być problemem zwłaszcza, że chyba a przynajmniej mi się tak wydaje, że gąbka to półka lub dwie niżej od pneumatycznych. W pneumatycznych jednak to powietrze przy zmianie pozycji przechodzi z jednej celi do drugiej i dodatkowo jak masz dwie komory to możesz sobie sylwetkę trochę korygować przez zmianę ciśnienia.
Nadrzędny - Autor HeniekKwiat Dodany 2014-03-21 10:55