>To może wkurzać.
>Jak powstał pomysł budowy mostu? Kiedy niespełna 10 lat temu opracowano przebieg autostrady A1, projektem feralnego odcinka zajęła się firma Complex Projekt. Jej inżynierowie Stefan Jendrzejek i Andrzej Miłkowski (główny projektant autostrady) przekonali jednak urzędników Ministerstwa Transportu, że na wjeździe do Polski warto postawić jakiś bajerancki most. Do dziś środowisko spiera się czy chodziło o dodatkowe, sięgające 8 mln zł, wynagrodzenie za projekt czy raczej o ukłon w stosunku do zaawansowanego wiekiem inż. Jendrzejka wykładowcy z Politechniki Gliwickiej.
>Wybór lokalizacji padł na potok Kolejówka w Mszanie. O tyle zadziwiający, że rzeczka ma 50 cm szerokości, można nad nią stanąć okrakiem. - Należało wpuścić ją w betonowy przepust na nad nim zrobić nasyp, ot i cała filozofia – mówi Jarosław Duszewski, były menedżer wykonawcy Alpine Bau, a po jego upadku bezrobotny budowlaniec.
>Na megabudowie od razu zaczęły piętrzyć się problemy. - Cała dolina była tak grząska, że zaczęliśmy od wbicia 4 tys. pali cementowo wapiennych. 40 mln to był pierwszy duży i nieprzewidziany zapowiedziany rachunek tego kuriozalnego pomysłu – opowiada dalej Duszewski. Firma oprotestowała projekt wykonawczy mostu jako niemożliwy do bezpiecznego wykonania. Opóźniło to budowę w efekcie w 2009 roku po raz pierwszy zerwano kontakt.
>Większość z 900 tys. altan w ogródkach działkowych w kraju to samowole budowlane - tak wynika z orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego, który na podstawie "Słownika języka polskiego" i "popularnej encyklopedii internetowej" podał definicję domku działkowca.
Powered by mwForum 2.16.0 © 1999--2008 Markus Wichitill