Ad 2-4: w takim razie pragnę tylko uczulić, że o ile wymienność grupa/stopień jest raczej znana, o tyle ze "stopniem niezdolności do pracy" mogą być problemy, bo jeżeli ktoś nigdy nie miał go orzeczonego i orzecznictwem się nie interesował, to może po prostu podać jak się czuje...
Ad. 8: w moim poczuciu to zależy do czego Ci informacja o wykształceniu. Powszechnie wiadomo, że u ON wykształcenie bardziej przekłada się na podejmowanie pracy. Jeżeli więc pytanie miałoby służyć prognozowaniu, to warto chyba wiedzieć kto się na swoim średnim, podstawowym czy licencjacie zatrzymał, a kto idzie dalej. W rzeczywistości bowiem X, który jest studentem nie będzie wstępował na rynek pracy z wykształceniem średnim, a z wyższym. Jeżeli natomiast pytasz tylko w zakresie jednego roku, albo wręcz interesuje cię jedynie metryczka, to fakt - taka dodatkowa odpowiedź nie miałaby sensu.
Jeszcze od razu wyjaśnię - wprawdzie podział na grupy wiekowe w jakimś stopniu pozwala przewidywać którzy respondenci się uczą, ale u ON jest to podejrzewam jeszcze mniej wyraźne niż u osób zdrowych, bo mogą mieć nawet kilkuletnie przesunięcia a z drugiej strony częściej przerywają edukację wcześniej (lub po latach, w nowej rzeczywistości, uzupełniają wykształcenie, bo ich rynek zmusza).
Ad 18: małe nieporozumienie, inaczej widać rozumiemy kompetencje. Dla mnie kursem poszerzającym kompetencje byłoby KAŻDE szkolenie na które się kwalifikuję i które w sposób praktyczny poszerza moją wiedzą, nie tylko dotyczące wykonywanego lub planowanego zawodu. W tym sensie kurs np. na sternika poszerza moje kompetencje nawet, jeżeli nigdy nie zamierzam pracować w ten sposób. W związku z tym bezpłatne szkolenie na sternika pasowałoby mi do pyt. 18 ale dla mnie osobiście byłoby mało interesujące, w przeciwieństwie np. do szkolenia z przekładu czy podstaw prawa. Wszystkie trzy szkolenia pasowałyby do pyt.18, a jednak chętnie przyjęłabym tylko dwa. Rozumiesz, o co mi idzie?
Pozdrawiam serdecznie