www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Kawiarenka / Leczenie depresji (345 - wyświetleń)
- Autor Aliss Dodany 2023-02-01 10:46
Pilnie poszukuję materiałów, które pomagają wam terapię. Chodzi mi głównie o podcasty (najlepiej Spotify), instagramy o self-care.
Zmagam się ze zdiagnozowaną depresją, PTSD, lękiem uogólnionym i nerwicą, więc super jakby dotykały tych tematów. Zależy mi również, żeby poruszały kwestie radzenia sobie z emocjami i stresem.
Chętnie przyjmę również polecania dotyczące funkcjonowania z wysoką wrażliwością.
Czekam na terapię i nie wiem ile to jeszcze potrwa, a nie chcę tkwić bezczynnie w tym punkcie w życiu. Jestem pod kontrolą lekarza i leczę się farmakologicznie.
Nadrzędny Autor Kajka31 Dodany 2023-02-01 11:32
Mam za sobą kilkanaście lat z lękiem uogólnionym i atakami paniki. Od ładnych kilku lat wszystko się wyciszyło, choć nadal leczę się psychiatrycznie.
To, co bardzo mi pomaga się wyciszać, to są filmy typu ASMR. Nie każdy je lubi, jednocześnie są różne rodzaje takich nagrań i warto poszukać swoich „triggerów”, wyzwalaczy.
Gdy moja nerwica była w rozkwicie, lubiłam słuchać nagrań relaksacyjnych. Szczególnie pomagały mi aktywne relaksacje, np. takie, w których napinasz i rozluźniasz mięśnie po kolei od stóp do głów, albo z różnymi ćwiczeniami oddechowymi.
Na ataki paniki i chwile wzmożonego lęku najlepiej sprawdziły mi się dwie rzeczy:
1) kotwiczenie w tu i teraz za pomocą zmysłów – wymień 5 rzeczy, które widzisz, 4, które słyszysz, 3, które dotykasz, 2, których zapach czujesz itp., alternatywnie wymień wszystkie czerwone (np.) przedmioty w pomieszczeniu lub – wersja, gdy się przemieszczasz np. autobusem: liczenie czerwonych samochodów, które mijasz