www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Pilnie -wypadek-renta (2670 - wyświetleń)
- Autor andrzej1 Dodany 2006-10-23 23:17
Na skutek wypadku komunikacyjnego zostałem uznany osobą niepełnosprawną stopnia lekkiego z przeciwskazaniem ciężkiej pracy fizycznej dostałem 11 % uszczerbku na zdrowiu . Wystąpiłem również o jednorazową rentę odszkodowawczą na przekwalikowanie zawodowe .Ubezpieczyciel odmówił wypłacenia uzasadniając że nie spełniam warunków . Z zawodu jestem malarzem budowlanym  . Lekarz medycyny pracy nie wyraża zgody na prace w tym zawodzie , chciałem otworzyć własny sklep . Zamierzam sk
ierować sprawe do sądu   pytania- czy dobrze zrobie , może w sądzie żądać innej formy renty , jakie są moje szanse . Proszę o inne porady . od kilku miesięcy jestę bez pracy . Dziękuje za pomoc.
Nadrzędny - Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2006-11-03 10:26 Zmieniony 2006-11-03 16:48
Z treści listu należałoby wnioskować, że skoro pisze Pan o ubezpieczycielu, a nie o ZUS, to przedmiotem Pana zainteresowania jest świadczenie z tytułu zawartej z firmą ubezpieczeniową dobrowolnej umowy obejmującej ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. W takim przypadku znaczenie decydujące dla oceny co do rodzaju i wysokości świadczenia, a także warunków wymaganych dla jego uzyskania będzie miała treść umowy. Trzeba zaznaczyć, że w samej umowie może być zawarte odesłanie do ogólnych warunkach umów danego rodzaju u danego ubezpieczyciela, a wówczas szczegółowe rozstrzygnięcia umowy , wiążące dla stron tej umowy znajdować się będą w tych właśnie w dokumencie.
Art.812 § 1 Kodeksu cywilnego (Kc) przewiduje właśnie formę ogólnych warunków umów dla dokładnego określenia szczegółowego rodzaju świadczeń z tytułu umowy ubezpieczenia.