www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / architektura dla niepełnosprawnych (7458 - wyświetleń)
- Autor ziajkowska Dodany 2010-05-22 10:54
Witam wszystkich serdecznie, jestem studentką architektury PW.

Coraz więcej uwagi na zajęciach z projektowania poświęcamy wszelkim udogodnieniom dla niepełnosprawnych. Architektura ma być tworzona dla człowieka, a człowiek to jednostka indywidualna, potrzebująca indywidualnego podejścia - takich zasad się uczymy i chcielibyśmy je wykorzystywać w naszej przyszłej pracy.
Chciałabym zadać Państwu kilka pytań, które mogą zwrócić naszą uwagę na najbardziej niewygodne rozwiązania.

- czy umieją Państwo wymienić najbardziej niewygodne budynki użyteczności publicznej, takie jak szkoły, uniwersytety, teatry, biblioteki itp. (zależy mi głównie na przykładach ze stolicy, ale za
inne sugestie także będę wdzięczna)
- czy zrezygnowali Państwo kiedykolwiek z wyjścia do teatru czy filharmonii lub innego miejsca publicznego, bo okazało się, że budynek nie jest przystosowany dla goszczenia osób niepełnosprawnych
- jakie realizacje współczesne (powstałe w ciągu ostatnich kilkunastu lat) nie spełniają podstawowych wymogów dotyczących przystosowania dla osób niepełnosprawnych

proszę o wymienienie także innych niewygodnych dla Państwa miejsc lub niedogodnych rozwiązań, które mimo postulatów nie ulegają poprawie.

z góry dziękuję za informacje. obiecuję, że zostaną przemyślane i przedyskutowane na zajęciach projektowych. zrobimy także wszystko co w naszej mocy, by architektura z roku na rok stawała się bardziej przyjazna osobom niepełnosprawnym.
Nadrzędny Autor Buziaczek08 Dodany 2010-05-22 18:18
DO ZIAJKOWSKA...
WEJDZ NA STRONĘ http://www.antybudynek.pl/  TAM SIĘ DOWIESZ NAJWIĘCEJ O BARIERACH ARCHITEKTONICZNYCH...