www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Straciłem rękę - potrzebuję kilku informacji. (1431 - wyświetleń)
- Autor nevt Dodany 2010-12-22 08:00
Witam.

To mój pierwszy post tutaj, zatem wypada się przedstawić. Mam na imię Leszek, prawie czterdziestkę na karku, mieszkam w okolicach trójmiasta i pracuję w Gdyni. Mam rodzinę, żonę i dwóch synów. W zeszłym miesiącu straciłem prawą rękę - amputacja całej ręki od stawu barkowego, wraz z usunięciem kości obojczykowej. Od kilku dni szperam w internecie, szukając wiedzy na temat niepełnosprawności. Co nieco już się dowiedziałem, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań:

1. Na jaki stopień niepełnosprawności mogę liczyć? Przypuszczam, że lekki, ale to tylko moje domysły. Jeżeli to istotne, jestem informatykiem i byłem praworęczny.

2. Czy najpierw powinienem zgłosić się do ZUS po orzeczenie o zdolności / częściowej zdolności / niezdolności wykonywania pracy w zawodzie, a dopiero potem do Urzędu Powiatowego po orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, czy odwrotnie? A może kolejność nie ma znaczenia?

3. Mam prawo jazdy kat. B ważne bezterminowo, nie jestem kierowcą zawodowym, czy je utracę? Jeżeli tak, to jaka jest procedura uzyskania prawa jazdy przez osobę niepełnosprawną?

Będę niezmiernie wdzięczny za każdą pomocną informację lub wskazanie źródeł w których znajdę odpowiedzi na moje pytania.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie, przy okazji życzę pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia,

Leszek.
Nadrzędny Autor godunow Dodany 2010-12-23 18:47