www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / schronisko górskie (6379 - wyświetleń)
- Autor chicken100 Dodany 2013-03-10 15:12
Witam, jestem studentką architektury i aktualnie projektuje schronisko górskie i mam takie pytanie: czy jest potrzeba robienia w schronisku górskim przystosowań dla osób niepełnosprawnych takich jak rampy, windy, specjalne wc itd? Czy istnieje taka niepelnosprawnosc, ktora umozliwia dostanie sie na szczyt gory, a juz uniemozliwia skorzystanie ze schodów czy normalnego wc? Osobiscie trudno mi to sobie wyobrazic, ale cale zlo sie bierze, ze architektom trudno sobie cos wyobrazic, wiec wole zapytac;)
Nadrzędny Autor 62norbi03 Dodany 2013-03-10 20:27
Najpierw musiałabyś wypożyczyć sobie wózek inwalidzki i za pomocą niego dostać na miejsce w którym ma być owe schronisko... Jak zdołasz pokonać tą trasę, może być z osobą towarzyszącą, to schronisko powinno posiadać wszystkie te udogodnienia... 
Uważam, że schronisko jest obiektem użyteczności publicznej, a w przepisach prawa budowlanego jest napisane, że wszystkie nowe obiekty użyteczności publicznej muszą być przystosowane do wymogów osób niepełnosprawnych, to trzeba przystosować... A nie uchylać się od tego obowiązku...
Nadrzędny - Autor Iota Dodany 2013-03-10 23:08 Zmieniony 2013-03-10 23:15

>  Czy istnieje taka niepelnosprawnosc, ktora umozliwia dostanie sie na szczyt gory, a juz uniemozliwia skorzystanie ze schodów czy normalnego wc?


Dużo zależy od tego czy pytasz o to, czy na szczyt góry mamy wejść sami, czy niekoniecznie. I od tego czym dla Ciebie jest "niepełnosprawność" - czy ogranicza się tylko do tego, że są ludzie na wózkach.