www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Uzyskanie grupy z tytułu choroby ZZSK (12755 - wyświetleń)
- Autor grzegorz_s Dodany 2007-07-18 22:11
Witam, dowiedziałem się że choruję na ZZSK (Zesztywniające Zapalenie Stawów Kręgosłupa). Lekarz powiedział mi, że z tego tytułu przysługuje grupa inwalidzka.
Jestem zielony w tych sprawach. Poszukuję pomocy od kogoś, kto starał bądź stara się o uzyskanie grupy inwalidzkiej.
Nadrzędny Autor teka48 Dodany 2007-07-20 15:17
och ! jest takie wspaniałe forum o zzsk .wpisujesz w google zzsk i ono się pojawia jako najbardziej uczęszczane . tam jest prawie wszystko. trzeba się zlogować i poszukać . i jakbyś się o coś zapytał, to nie zrazaj się niemiłymi odpowiedziami . oni tak mają !. pewnie to jest zwiazane z tą chorobą ! po jakimś czasie , jak wytrzymasz , to będą dość mili . pozdrawiam - IV  stopień ZZSK
Nadrzędny Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2007-07-24 09:19
Rozumiem, że chodzi panu o rentę z tytułu niezdolności do pracy.
Musi Pan złożyć wniosek do ZUS-u, ( formularze można pobrać ze strony internetowej ZUS-u), po czym lekarz orzecznik wydaje orzeczenie o niezdolności do pracy.
Do wniosku dołącza się m.in. dokumentację obejmującą:
  1)  zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza, pod którego opieką lekarską znajduje się osoba, w stosunku do której ma być wydane orzeczenie, wystawione nie wcześniej niż na miesiąc przed datą złożenia wniosku;
  2)  wywiad zawodowy dotyczący charakteru i rodzaju pracy;
  3)  dokumentację medyczną i rentową oraz inne dokumenty mające znaczenie dla wydania orzeczenia, kartę badania profilaktycznego, dokumentację rehabilitacji leczniczej lub zawodowej.
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Uzyskanie grupy z tytułu choroby ZZSK (12755 - wyświetleń)