Witam
Posiadam umiarkowany stopień niepełnosprawności i jestem zatrudniony na umowę o pracę. Pracuję dziennie 7 godzin (35 tygodniowo). Posiadam jednak dokładnie taki sam zakres obowiązków, jak pracownicy zatrudnieni na normalny wymiar czasu pracy. Fakt ten wypłynął po podpisaniu umowy i zostało to później wielokrotnie potwierdzone przez przełożonego.
Nie ukrywam - dla mnie jest to bardzo stresująca sytuacja. Zakładam "na chłopski rozum", że skoro pracuję mniej czasu niż koledzy i koleżanki, to fizycznie nie dam rady zrobić tyle samo, co oni. Oczywiście chodzi mi tutaj o uśrednienie, nie o porównanie osoba do osoby.
To, że w podsumowaniach miesięcznych wypadam "w środku" zespołu oznacza dla mnie, że pracuję ciężej - i zaczyna się to negatywnie odbijać na moim zdrowiu.
Chciałbym poprosić o radę - czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją, jak sobie z nią poradził i czy można się tutaj podeprzeć jakimiś przepisami, żeby spróbować wpłynąć na postawę pracodawcy.
Dziękuję z góry