www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Dziecko osób niepełnosprawnych (2496 - wyświetleń)
- Autor Amu Dodany 2017-06-04 13:39
Witam,

Mam dosyć nietypową sytuację rodzinną. Mój tata jest po udarze mózgu posiada znaczny stopień niepełnosprawności. Moja mama także miała stopień niepełnosprawności jako lekki. Oboje posiadają ogromne długi. Oboje są w chwili obecnej na emeryturze. Studiuję dziennie oraz pracuję, jednak nie mogę dostać stypendium socjalnego, ponieważ według uczelni zarabiamy za dużo. Orientuje się ktoś może czy istnieje jakaś forma pomocy? Obecny miesięczny koszt kredytów wynosi ich dochód z emerytury, a gdzie tu na leki i żywność. 
Nadrzędny Autor ulena Dodany 2017-06-04 19:35
Pełnosprawni i niepełnosprawni płacą swoje długi jednakowo. Niestety wszystkie renty lub emerytury liczą się do dochodu, długów niestety nie odliczają. Radzę spróbować w MOPSie, ale tam obowiązuje kryterium dochodowe. Może jakaś jednorazowa pomoc by się znalazła. Trzeba pytać u źródła.
Nadrzędny Autor Iota Dodany 2017-06-06 20:41
Ogólnie ulena ma rację, długi się płaci niezależnie od niepełnosprawności - ich orzeczenia nie będą miały nic do rzeczy.

a) Jeśli mieszkasz razem z rodzicami, jesteście uznawani za jedno "gospodarstwo domowe" na potrzeby stypendium socjalnego na uczelni wyższej. Zmieniłoby się to tylko, gdybyś się wyprowadziła i spełniała inne przesłanki, które wskazałyby że prowadzisz "samodzielne gospodarstwo domowe".