www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Kawiarenka / Segregacja!!! (5090 - wyświetleń)
- Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-03 17:08 Zmieniony 2017-09-03 17:13
RZĄD PIS ROZPORZĄDZENIEM OGŁOSZONYM 31.08.2017 WPROWADZA SEGREGACJĘ DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH - ZAKAZ NAUCZANIA INDYWIDUALNEGO NA TERENIE SZKOŁY

Poradnia Szkolno-Pedagogiczna nr 10 w Warszawie przy ulicy Wrzeciono 24, potwierdziła w rozmowie z przedstawicielem Ośrodka, że od pierwszego września nauczanie indywidualne nie może być prowadzone na terenie szkoły, zgodnie z wprowadzonymi przepisami będzie realizowane wyłącznie w domu ucznia.

Ministerstwo też potwierdziło uzyskaną w poradni informację, cytujemy:
"Jeśli stan zdrowia niepełnosprawnego ucznia uniemożliwia lub znacznie utrudnia mu chodzenie do szkoły, uczeń ten obejmowany będzie indywidualnym nauczaniem w domu rodzinnym."

W dniu 31.08.2017 roku zmieniono przepisy dotyczące indywidualnego nauczania. Tu zamieszczamy link do rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/1656/1

Nauczyciele i psycholodzy nie mogą uwierzyć, że ktoś mógł wprowadzić tak nieludzki i szkodliwy przepis.
Rząd wydał zakaz uczenia się dzieci zdrowych i chorych lub niepełnosprawnych na terenie tej samej placówki. Od września dzieci, które mają orzeczenie o konieczności nauczania indywidualnego nie mogą przyjeżdżać do szkoły i w niej się uczyć.

DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE MAJĄ SIEDZIEĆ W DOMACH !
Nowe przepisy nakazują ich nauczanie w domu, zakazują organizowania nauki tym dzieciom na terenie szkoły.

Do naszego Ośrodka zgłaszają się przerażeni rodzice, którzy własnie dowiedzieli się że ich dzieciom zakazano wstępu do szkoły.
Wczoraj spotkaliśmy się z Panią Eweliną, mamą 14 letniego Kuby chorującego na zespół Aspergera:

"Moje dziecko ma problem z koncentracją podczas lekcji, po prostu rozpraszają je różne nawet ciche odgłosy, nie może się wtedy skoncentrować. Jest przy tym dzieckiem inteligentnym, a w przypadku matematyki nawet ponadprzeciętnie uzdolnionym. Mimo swojej choroby jest normalnym chłopcem, który ma w swojej klasie przyjaciół i dla którego grupa rówieśnicza jest bardzo ważna, spędza z nimi każdą przerwę.

Psycholog szkolny zaproponowała nam nauczanie indywidualne na terenie szkoły. Ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Kuba na przerwach spotykał się z rówieśnikami, bawił się z nimi, miał po prostu normalny kontakt z kolegami i koleżankami, a na zajęcia szedł najczęściej do biblioteki, gdzie w jednym z pomieszczeń w ciszy sam na sam z nauczycielem opanowywał program poszczególnych przedmiotów.

Wczoraj poszliśmy z Kubą do Poradni Szkolno - Pedagogicznej przy ulicy Wrzeciono 24 w Warszawie. Mimo że mieszkamy w Izabelinie Kuba uczył się w jednym z integracyjnych gimnazjów w stolicy.

Moje 14 latnie dziecko wyszło z poradni ze łzami w oczach !
Kuba dowiedział się, że rząd wprowadził przepisy, które zakazują mu nauki na terenie szkoły. Ma uczyć się w domu, nauczyciele będą przejeżdżać do niego - W SZKOLE MA SIĘ NIE POJAWIAĆ.
Ponieważ mieszkamy ponad 20 km od szkoły, zapytałam jak szkoła poradzi sobie z dowozem nauczycieli ? Pani z poradni odpowiedziała, że dostanie nowych, dyrektor szkoły w której uczy się Kuba zatrudni nauczycieli na miejscu w Izabelinie."

"Moje chore dziecko" - mówi Ewelina - "zostało oderwane od nauczycieli, których zna, od przyjaciół i kolegów z którymi spotykało się codziennie i zostało uwiezione w domu tylko dlatego, że jest chore..."

Nie rozumiemy jak można było wprowadzić tak krzywdzące dzieci przepisy.
Powiedzmy to wprost:
Ministerstwo Edukacji we wrześniu 2017 wprowadziło w Polsce segregację dzieci zdrowych i chorych, krzywdząc tysiące polskich dzieci. I to dzieci chorych i niepełnosprawnych, które powinny znajdować się pod szczególną opieką !

W przypadku dzieci, które mają edukację włączającą, to rozporządzanie sprawia, że dziecko będzie musiało odbywać nauczanie indywidualne WYŁĄCZNIE w domu. Technicznie oznacza to jednak że z wielu klas integracyjnych zniknie połowa uczniów.

Przykład:
Jeśli dziecko mieszkające 10 km od szkoły miało do tej pory muzykę, plastykę,wf z klasą, a matematykę, polski, historię indywidualnie z nauczycielem, ale na terenie szkoły - to teraz, zgodnie z przepisami, musiałoby jechać na muzykę do szkoły, potem wsiadać w auto i jechać na matematykę do domu, a następnie wracać, po godzinie, na wf do szkoły. Co to oznacza? Że dziecko zostanie w domu i nie będzie chodziło do szkoły...

Źródło: https://www.facebook.com/osrodek.monitorowania/?fref=gs&hc_location=group_dialog
Nadrzędny - Autor Jola11 Dodany 2017-09-05 14:57
A ile klas i nauczycieli należy zatrudnić do tego nauczania indywidualnego w szkole, gdy np. jest 5 - 8 takich dzieci?
Nadrzędny - Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-05 15:21
Mnie uczyli ci sami, co uczyli zdrowych, a było nas dwóch niepełnosprawnych na całą szkołę, z tym że nie było wtedy integracyjnych klas. Miałem nauczanie indywidualne do czwartej klasy, od piątej klasy chodziłem do szkoły na tej samej zasadzie, co zdrowi i dawałem radę... Tak samo chodziłem do szkół ponadpodstawowych na tych samych ww. warunkach...
Nadrzędny - Autor sylwester49 Dodany 2017-09-05 15:37
Ale nie każda osoba niepełnosprawna da sobie rade w klasach normalnych a nie integracyjnych.
Nadrzędny - Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-05 19:30
Dlatego po to były klasy integracyjne... A PiS-owcy to zlikwidowali...
Nadrzędny Autor w-zetka Dodany 2017-09-06 09:35
Norbi na Pis mam w wielu przypadkach alergię, ale jak na razie nie doczytałam nigdzie o likwidacji klas integracyjnych!!!
Urzędowo, bo słyszałam o wrogiej postawie rodziców uczniów pełnosprawnych gdzieś tam w Polsce i chyba likwidacji tych klas.

Zmiana miejsca nauczania indywidualnego to nie jest godne pochwały. Nie wiem, czym się kierowano. Być może to kwestia sal lekcyjnych. Dziecko musi mieć na kilka godzin salę zapewnioną, a w tym czasie klasa mogłaby mieć salę i mieć ulepszony plan lekcji. (To razy ilość dzieci z nauczaniem. ind.w szkole) Oczywiście to z punktu widzenia na przykład dyrektora szkoły, rodziców,  ale nie sadzę, żeby ministerstwo aż tak się tym przejęło.

Na pociechę wkleję coś o tym, że się jednak bierze pod uwagę integrację z klasą, choć to nie to samo, co każda przerwa z rówieśnikami, co też chciałabym podkreślić.
Cytat:
"„§ 10. 1. W celu zapewnienia pełnego osobowego rozwoju ucznia, integracji ze środowiskiem szkolnym oraz
ułatwienia powrotu ucznia do szkoły nauczyciele prowadzący zajęcia indywidualnego nauczania obserwują funkcjonowanie
ucznia w zakresie możliwości uczestniczenia ucznia w życiu szkolnym.
2. Dyrektor szkoły, uwzględniając aktualny stan zdrowia ucznia oraz wnioski nauczycieli z obserwacji, o której
mowa w ust. 1, w uzgodnieniu z rodzicami ucznia albo z pełnoletnim uczniem, podejmuje działania umożliwiające
kontakt ucznia objętego indywidualnym nauczaniem z uczniami w oddziale szkolnym.
3. W przypadku uczniów objętych indywidualnym nauczaniem, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie
do szkoły, dyrektor szkoły, w ramach działań, o których mowa w ust. 2, organizuje różne formy uczestniczenia
ucznia w życiu szkolnym. Dyrektor szkoły w szczególności umożliwia uczniowi udział w zajęciach rozwijających
zainteresowania i uzdolnienia, uroczystościach i imprezach szkolnych oraz wybranych zajęciach edukacyjnych.
4. Uczniowie objęci indywidualnym nauczaniem uczestniczą w formach, o których mowa w ust. 3, w zajęciach
rewalidacyjnych lub w formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej poza tygodniowym wymiarem godzin zajęć,
o którym mowa w § 9.”; " - koniec cytatu.
źródło:  http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/1656/1
Nadrzędny Autor Jola11 Dodany 2017-09-07 15:43
Z tego co wiem to klasy integracyjne zostają. Chodzi o małą przestrzeń, tzn. zawsze klas było za mało, pewnie jest tak dalej. Przy nauczaniu indywidualnym w 1 klasie 1 uczeń i nauczyciel. Jeśli będzie takich uczniów tylko np. 5 to wypada z obiegu 5 klas - pomieszczeń i 5 nauczycieli. Do tego są to nie tylko nauczyciele nauczania początkowego, ale konkretnych przedmiotów. W tym względzie rozumiem tę decyzję (PIS czy nie PIS).
Nadrzędny - Autor w-zetka Dodany 2017-09-06 09:41

> A ile klas i nauczycieli należy zatrudnić do tego nauczania indywidualnego w szkole, gdy np. jest 5 - 8 takich dzieci?


Klas  się nie zatrudnia. Nauczyciele mają tak skonstruowany plan, że mają tzw. okienka i i tak siedzą w szkole. Wtedy chętnie biorą takie dodatkowe lekcje w ramach swojego przedmiotu. Oczywiście to nie jest wyjaśnienie szczegółowe, ale pytanie było wysoce nieprecyzyjne.
Nadrzędny - Autor Jola11 Dodany 2017-09-07 16:01
Jesteś tak "szczegółowa i dokładna", zwracasz mi (i nie tylko) uwagę, więc zwróć ją sobie, bo popełniasz byki językowe i składniowe. To sieć, tu się pisze skr. staram się dłuuugo, jasno, bez skr celem zrozumienia przez Ciebie i Twojego pazia :-)

>Nauczyciele mają tak skonstruowany plan, że mają tzw. okienka i i tak siedzą w szkole.<


Niektórzy mają, inni nie, mają też prawo do odpoczynku :-)

>pytanie było wysoce nieprecyzyjne,


Pytanie było retoryczne i nie do Ciebie. Poza tym uważam, że "mądrej głowie dość po słowie" - czyli inteligentny "kaman" ;-)
Nadrzędny Autor w-zetka Dodany 2017-09-07 21:06 Zmieniony 2017-09-07 21:08
T c odp t skr. o. s. o. m.
Mam nadzieję, że mądrej głowie dość po skrótach. :-)
Co to są "byki językowe"? Jakaś nowa odmiana w hodowli?
A " inteligentny "kaman""?
To chyba jakiś dobrze skonstruowany wywód językiem prawniczym, hihihi:)))))
Nadrzędny - Autor Iota Dodany 2017-09-06 14:08
To ja może zostawię tu informację, że...

Po pierwsze - dla wszystkich orzeczeń o nauczaniu indywidualnych wydanych przed 1 września 2017 powinien być stosowany okres przejściowy jednego roku, czyli wszystkie te dzieciaki powinny mieć opcję "nauczania indywidualnego w szkole" przez najbliższy rok.

Po drugie - w rozporządzeniu jest nowe "narzędzie", które pozwala na to, aby dziecko odbywało zajęcia w szkole, ale nie wszystkie razem z klasą (część w mniejszej grupie). Tyle że teraz nie jest to "nauczanie indywidualne na terenie szkoły" a "zindywidualizowana ścieżka obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego" lub "zindywidualizowana ścieżka kształcenia"

Więcej informacji na stronie Stowarzyszenia Wszystko Jasne: http://www.wszystkojasne.waw.pl/nauczanie-indywidualne-zajecia-indywidualne-ramach-ksztalcenia-specjalnego-zindywidualizowana-sciezka-ksztalcenia-zmiany-przepisow-oswiatowych-20017-r/

(Aktualnie strona ma problemy, bo jest przeciążona - jeśli się nie załaduje, można adres wpisać w Google i obejrzeć kopię strony wykonaną przez Google)

Problem w tym, że skoro rozporządzenie opublikowano kilka dni przed końcem wakacji, to teraz jest bajzel. To jest rzeczywiście nieodpowiedzialne.
Nadrzędny Autor Kropek Dodany 2018-07-19 19:05
Teraz kolejny pomysł . Powstał projekt - pozostawić dwa stopnie orzeczenia o niepełnosprawności.
Czyli co, zlikwidują trzeci "lekki" i po problemie?
Nadrzędny - Autor TadeuszP Dodany 2017-09-13 19:18
Witaj Norbert,
przepraszam, że tak późno odpowiadam na Twój powyższy post ale tak mnie on poruszył (mam w rodzinie chłopca w II klasie z Zespołem Aspergera), że postanowiłem poprosić MEN o komentarz. Wysłałem Twój post (drogą e-PUAP) w całości i taką dostałem odpowiedź:

Od:MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ (gn9u55ai9v)

Do:TADEUSZ P.......

Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)
Wszystkie podpisy prawidłowe
Podpis prawidłowy - Joanna Dorota Wilewska
Ministerstwo Edukacji Narodowej
00-918 Warszawa
al. J. Ch. Szucha 25
Miejsce i data sporządzenia dokumentuWarszawa, 2017-09-12
Dane adresatów
Tadeusz P.......

DWKI-WSPE.4035.282.2017.KT

INFORMACJA

Pismo

Treść dokumentu

Szanowny Panie,

odpowiadając na pismo z 3 września 2017 r. dotyczące organizacji kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami uprzejmie informuję, że  dziecko z niepełnosprawnością, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie musi uzyskiwać orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania żeby mieć zorganizowane zajęcia indywidualne.

Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1578), umożliwiają organizację zajęć indywidualnych z wybranych przedmiotów w oparciu o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dostosowany do potrzeb i możliwości dziecka z niepełnosprawnością, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Uczniowie z niepełnosprawnością mają prawo do nauki ze swoimi rówieśnikami, niepełnosprawność nie może być przeszkodą w uczęszczaniu na zajęcia szkolne.

Zachęcam do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w niniejszej sprawie: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/dziecko-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi-w-szkolach-z-rowiesnikami-2.html i https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/najczesciej-zadawane-pytania-i-odpowiedzi-dotyczace-wsparcia-dzieci-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi.html.

Z poważaniem
Podpisy elektroniczne
Dokument został podpisany, aby go zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu
Data złożenia podpisu: 2017-09-12T12:02:17.660Z
Podpis elektroniczny

Tyle odpowiedź MEN.
Wnioski pozostawiam zainteresowanym.

Pozdrawiam,
Tadeusz

Nadrzędny - Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-13 19:26 Zmieniony 2017-09-13 19:34
Z tego wynika, że oni unikają rzeczowej odpowiedzi, a odpowiedzieć jako tako muszą, więc to jest odpowiedź typu :
Masło maślane...
Jednak, muszę zapytać Cię, czy mogę tą odpowiedź wykorzystać w dyskusji na Facebooku w administrowanej przez zemnie grupie ISPON????
Nadrzędny - Autor TadeuszP Dodany 2017-09-13 19:40
Norbert!
Może źle zrozumiałem ale chyba główny zarzut dotyczył:

>Poradnia Szkolno-Pedagogiczna nr 10 w Warszawie przy ulicy Wrzeciono 24, potwierdziła w rozmowie z przedstawicielem Ośrodka, że od pierwszego września nauczanie indywidualne nie może być prowadzone na terenie szkoły, zgodnie z wprowadzonymi przepisami będzie realizowane wyłącznie w domu ucznia.


A odpowiedź MEN:

>Uczniowie z niepełnosprawnością mają prawo do nauki ze swoimi rówieśnikami, niepełnosprawność nie może być przeszkodą w uczęszczaniu na zajęcia szkolne.


Przekazuję to co otrzymałem z MEN i tak samo przekazałem to matce chłopca, o którym pisałem.
Matka chłopca twierdzi, że ją to uspokoiło (sama wychowuje dziecko).

Pozdrawiam
Nadrzędny - Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-13 19:52
Mnie to też uspokoiło, jednak nie mam zaufania do rządzących...
Nadrzędny Autor TadeuszP Dodany 2017-09-13 19:59

>Mnie to też uspokoiło, jednak nie mam zaufania do rządzących...


Ograniczone zaufanie wskazane jest nie tylko w stosunku do innych użytkowników dróg.
Myślę, że nawet Prawo i Sprawiedliwość nie przeforsuje Ustawy o obowiązku zaufania do rządzących.... :-)
Nadrzędny - Autor TadeuszP Dodany 2017-09-13 19:50

>Jednak, muszę zapytać Cię, czy mogę tą odpowiedź wykorzystać w dyskusji na Facebooku w administrowanej przez zemnie grupie ISPON????


Sorry, ale nie zauważyłem Twojego pytania!
Oczywiście nie ma przeszkód! To jest oficjalne pismo urzędowe za pośrednictwem Portalu e-PUAP, każdy może zarejestrować się, otrzymać Certyfikat i korzystać.
Tą drogą wysyłam pisma do większości Urzędów (sąd, ZUS, NFZ, ministerstwa, itd., itp.)
Polecam wszystkim. Bardzo wygodna droga komunikacji. W jednej sekundzie otrzymuję potwierdzenie otrzymania pisma. Można dodawać załączniki.
Nadrzędny - Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-13 19:55
Dziękuję za odpowiedź... :-)
Nadrzędny - Autor mylyk Dodany 2017-09-21 14:19
spróbuj to nie takie trudne.
Nadrzędny Autor 62norbi03 Dodany 2017-09-22 11:20
Co, lub czego mam spróbować???
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Kawiarenka / Segregacja!!! (5090 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999-2008 Markus Wichitill