www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Wyżej Pomoc
Pojęcia i opcje

Forum

Forum to cały serwis, składający się zwykle z wielu tablic. Uwaga! Wejście na forum powinno odbywać się zawsze z użyciem głównego adresu serwisu (np. 'http://forum.niepelnosprawni.pl/') albo adresu z końcówką 'forum.pl' (nie np. 'forum_show.pl'!). Użycie niepoprawnego adresu uniemożliwi oznaczanie postów jako stare, oprogramowanie forum nie będzie w stanie rozpoznać początku nowej wizyty.

Użytkownik

Użytkownikiem jest każdy, kto założy konto, zarejestruje się w forum. Zwykle czytanie zawartości w forum nie wymaga rejestracji, ale informacje o tym czy posty są nowe albo przeczytane dostępne są tylko dla zarejetrowanych i zalogowanych użytkowników. Zarejestrowanym użytkownikom może zostać nadany status uczestnika wybranych tablic. Tylko uczestnicy tablic mogą korzystać ze wszystkich funkcji forum (np. publikowanie postów w tablicach 'tylko do odczytu').

Tablica

Tablica zawiera wątki, w których publikowane są posty. Widoczność tablicy może zostać ograniczona - tylko dla zarejestrowanych użytkowników albo dla administratorów, moderatorów i uczestników. Tablice mogą być anonimowe, co oznacza, że identyfikatory użytkowników nie będą przechowywane razem z postami (tylko administratorzy mają dostęp do tych informacji). Możliwe jest zezwolenie na publikowanie postów przez niezarejestrowanych gości. Tablice ogłoszeniowe mogą być 'tylko do odczytu' - tylko administratorzy, moderatorzy i uczestnicy mogą wtedy publikować posty. Tablice mogą być 'tylko do pisania' - administratorzy, moderatorzy i uczestnicy mają prawo rozpoczęcia dyskusji (wątku), pozostali użytkownicy mogą odpowiadać. Tablice mogą być moderowane - nowe posty będą widoczne dopiero po zatwierdzeniu ich przez administratora albo moderatora. Użytkownicy mogą subskrybować tablicę, co oznacza, że będą raz dziennie otrzymywali emailem wszystkie nowe posty.

Wątek

Wątek zawiera posty napisane na jeden temat. Nazwa wątku powinna być związana z tematyką postów w nim zawartych. Tablice mogą zostać skonfigurowane tak, że po pewnym czasie od dodania ostatniego postu wątki zostaną ukryte lub zablokowane. Administratorzy i moderatorzy mogą ręcznie zablokować wątek, uniemożliwiając publikowania nowych postów.

Post

Postem jest wiadomość napisana przez użytkownika. Może być postem bazowym, rozpoczynającym nowy wątek, albo odpowiedzią w istniejącym wątku. Post może być zmieniany albo usuwany, operacje te mogą zostać uniemożliwione po upłynięciu pewnego czasu. Posty mogą być dodawane do osobistej listy 'Zapamiętanych'. Możliwe jest zgłaszanie administratorom i moderatorom postów, które łamią zasady obowiązujące na forum.

Wiadomości prywatne

Niezależnie od postów, może zostać udostępnione przesyłanie prywatnych wiadomości. Zarejestrowani użytkownicy mogą prywatnie się za ich pomocą komunikować, nie znając swoich adresów email.

Administrator

Administrator sprawuje kontrolę nad forum, może modyfikować jego dowolne elementy. Forum może mieć wielu administratorów.

Moderator

Uprawnienia moderatora ograniczone są do tablicy, którą moderuje. Moderator może zmieniać, usuwać oraz akceptować posty publikowane przez użytkowników, blokować oraz usuwać wątki, dodawać oraz usuwać uczestników tablicy, a także weryfikować zgłoszone przez użytkowników posty naruszające obowiązujące zasady. Tablica może mieć wielu moderatorów.

Sondy

Twórca wątku może dodać do niego sondę, jeśli funkcja ta jest dostępna. Każda sonda może zawierać do 20 odpowiedzi. Głosować mogą tylko zarejestrowani użytkownicy, głosować można jeden raz. Sonda nie może być edytowana, można ją usuwać tylko jeśli nie oddano w niej ani jednego głosu.

Ikony

N/U N/U N/U Żółte ikony oznaczają odpowiednio nowe posty, wątki albo tablice z nowymi postami. W mwForum 'nowy' jest każdy post, który został dodany od ostatniej wizyty użytkownika. Takie posty, nawet jeśli zostaną przeczytane, pozostają oznaczone jako 'nowe' aż do końca aktualnej wizyty.
O/R O/R O/R Ikony oznaczają, że odpowiednio post, wszystkie posty w wątku albo wszystkie posty w tablicy zostały przeczytane. Post uważany jest za przeczytany, jeśli zawierający go wątek został wyświetlony albo jeśli od chwili dodania postu upłynęła określona liczba dni. Pojęcia nowy/stary oraz nieprzeczytany/przeczytany są niezależne. Możliwe jest, że ten sam post będzie jednocześnie nowy i przeczytany albo stary i nieprzeczytany.
I Ikona oznaczona przerywaną linią wskazuje posty, które są niewidoczne dla innych użytkowników, ponieważ czekają na zaakceptowanie przez administratora lub moderatora.
L Ikona kłódki oznacza, że wątek został zablokowany i nie można w nim dodawać nowych postów (nie dotyczy to administratorów i moderatorów).

Znaczniki (tagi) formatujące

Ze względów bezpieczeństwa mwForum umożliwia korzystanie z własnego zestawu znaczników formatujących, a nie ze znaczników HTML. Dostępne znaczniki:

[b]tekst[/b] formatuje tekst jako pogrubiony
[i]tekst[/i] formatuje tekst jako pochylony (kursywa)
[tt]tekst[/tt] formatuje tekst jako nieproporcjonalny
[img]adres[/img] dołącza obrazek (jeśli funkcja ta jest dostępna)
[url]adres[/url] tworzy link do adresu
[url=adres]opis[/url] tworzy link z opisem do adresu
[img]address[/img] zamieaszczenie zewnętrznego obrazu (jeśli opcja dostępna)
[img]plik[/img] zamieszczenie załączonego obrazu
[img thb]plik[/img] zamieszczenie załączonej miniatury obrazu (jeśli opcja dostępna)

Emotikony

Emotikony wyświetlane jako obrazki (jeśli funkcja jest dostępna): :-) :-D ;-) :-( :-o :-P

Cytowanie

Forum umożliwia cytowanie czyjejś wypowiedzi. Aby zacytować kogoć, wystarczy skopiować i wkleić linię tekstu z orygilanego posta i umieścić na początku znak >. Pozwoli to oznaczyć tekst innym kolorem. Proszę nie cytować więcej tekstu niż jest to potrzebne do kontekstu wiadomości.

Regulamin oraz często zadawane pytania (FAQ)

REGULAMIN FORUM.NIEPELNOSPRAWNI.PL


1. Operatorem serwisu forum.niepelnosprawni.pl dalej zwanego Serwisem jest Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji z siedzibą w Warszawie przy ul. Dzielnej 1, zwane dalej Stowarzyszeniem. Niniejszy regulamin opublikowany jest na stronach Serwisu. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym regulaminie w każdym czasie. Zmiany stają się obowiązujące z chwilą opublikowania ich w Serwisie.

2. Serwis służy wymianie komentarzy, opinii i informacji na różne tematy, a w szczególności związane z tematyką niepełnosprawności. Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne.

3. Użytkownicy Serwisu publikują swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność. Stowarzyszenie nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników Serwisu.

4. Zabrania się zamieszczania w Serwisie treści:
a) sprzecznych z prawem,
b) wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej,
c) propagujących przemoc,
d) zawierających wulgaryzmy oraz w inny sposób naruszające zasady współżycia społecznego,
e) obrażających jakiekolwiek osoby trzecie,
f) naruszających prawa autorskie,
g) reklamowych i promocyjnych.

5. Serwis jest moderowany - każda nowa wiadomość będzie umieszczona na łamach Serwisu po zatwierdzeniu przez Stowarzyszenie. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do:
a) nieumieszczania na łamach Serwisu, oraz
b) usuwania już umieszczonych na łamach Serwisu, treści, które naruszają zasady niniejszego regulaminu.

6. Użytkownik Serwisu zamieszczając wpis:
a) przyjmuje do wiadomości zasady niniejszego regulaminu,
b) wyraża zgodę na jego publikowanie wpisu również w innych mediach wydawanych przez Stowarzyszenie.

7. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do wyłączenia Serwisu bez podawania przyczyn.

Często zadawane pytania (FAQ)

Zapomniałem hasła, czy mogę otrzymać je emailem?

Nie. Ze względów bezpieczeństwa hasła przechowywane są w postaci zaszyfrowanej. W takiej sytuacji na stronie logowania można poprosić o wysłanie emailem specjalnego linku (URL) do strony, na której będzie możliwe ustawienie nowego hasła. Link będzie funkcjonował tylko przez pewien ograniczony czas.

Dlaczego rejestracja jest taka skomplikowana?

Wymóg podania poprawnego adresu email i jego weryfikacja służą ograniczeniu nadużyć, możliwych w przypadku anonimowych forów.

Czy muszę się wylogowywać?

Wylogowanie się jest przydatne jeśli z Twojego komputera korzystają także inne osoby. mwForum przechowuje Twóje identyfikator i hasło za pomocą 'ciasteczek' (ang. cookie). Informacje te są usuwane po wylogowaniu się. Można korzystać z opcji 'Ogranicz czas zalogowania do bieżącej sesji przeglądarki' dostępnej w ustawieniach Twojego profilu - zamknięcie przeglądarki spowoduje automatyczne wylogowanie.

Jak dołączać obrazki i inne pliki do postów?

Korzystanie z załączników wymaga uruchomienia tej opcji przez administratorów forum (na całym forum i w konkretnych tablicach). Załączniki można dodawać tylko do istniejących postów - najpierw konieczne jest opublikowanie postu, a później dodanie załącznika. Publikowanie postów i dodawanie do nich załączników zostało oddzielone, ponieważ przesłanie pliku może się z wielu powodów nie udać, co oznaczałoby także utratę napisanego tekstu.

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999-2008 Markus Wichitill