ZUS jest państwową jednostką organizacyjną, w związku z czym zgodnie z
art. 1 pkt 2 kodeksu postępowania administracyjnego (k.p.a.) w zw. z art. 5 § 2 pkt 3 k.p.a. stosujemy przepisy
kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a. w sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego ( w tym przypadku potrzeby m.in. przeprowadzenia badania przez komisję lekarską i wydania przez nią orzeczenia) załatwienie sprawy powinno nastąpić w nie później niż ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
W przypadku, jeśli sprawa nie zostanie rozpatrzona w terminie, o którym mowa powyżej może Pani złożyć skargę.
Zgodnie z art. 227 k.p.a. przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy lub pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Skargę można wnieść do dyrektora odddziału ZUS, który w myśl przepisów kodeksu ma obowiązek Pani skargę rozpatrzeć i poinformować Panią o jej skutkach.