www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Czy należy renta socjalna? (3240 - wyświetleń)
- Autor zazetka1 Dodany 2008-07-29 22:09
Witam mam pytanie czy należy mi się renta socjalna jeśli mam astme oskrzelową, wypadanie zastawki dwudzielnej, jeszcze jestem po chorobach podejrzenia padaczki z 1994 i jeszcze jestem w kontakcie z lekarzem neurologiem, a także po alergii i mam orzeczony umiarkowany stopień niepełnosprawności. mam pytanie czy należy mi się renta i czy pisać odwołanie.
Pozdrawiam
Nadrzędny - Autor godunow Dodany 2008-07-30 06:52
Pytanie istotne kiedy powstały te schorzenia,,?? Kiedy zostały stwierdzone..??
Jak  przed 18 rokiem lub 25 ( dotyczy osób studiujących ) to tak jeżeli później  renta takowa nie przysługuje..
Nadrzędny - Autor zazetka1 Dodany 2008-07-30 10:43
Niepełnosprawność powstała przed 16 rokiem życia
Nadrzędny - Autor godunow Dodany 2008-07-30 16:27
Rozumiem że był skłądany wniosek i rozpatrzona odmownie..??
Czym to uzasadniono..
Niemniej jednak sie odwołuj
Nadrzędny Autor zazetka1 Dodany 2008-07-30 17:44
można gg do ciebie? przy ocenie niezdolności do pracy uwzględniono: stopień naruszenia organizmu, poziom wykształcenia, wiek, predyspozycje psychofizyczne.
a i czy mogę dopisać że leczę się u dermatologa bo mam dużo pryszczy na twarzy? to coś da? i czy muszę wtedy mieć takowe zaświadczenie? bo pani z PCPR dziś nie chciała takiego zaświadczenia. Mam 18 lat jeśli chodzi o wiek
Nadrzędny Autor jolik_ Dodany 2008-07-30 21:46
Nie ma spisu jednostek chorobowych , na które "dostaje się" rentę . Renta jest przyznawana ze względu na stopień naruszenia przez chorobę sprawności organizmu .
Zawsze jest "główne" schorzenie , decydujące o naszej sprawności . Oczywiście choroby współistniejące mają wpływ na nasz organizm i mogą pogarszać nasz stan .