www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Przejazdy PKS (4353 - wyświetleń)
- Autor peoplegeneration Dodany 2007-03-03 12:42
Witam! Jestem studentem i mam umiarkowany stopień niepełnosprawności. Mieszkam w miejscowości oddalonej o 100 km od miejsca gdzie studiuję, czy obowiązuje mnie zniżka w wysokości 78 %? Jak narazie spotykałem się z rożnymi zachowaniami, raz ta znizka była mi przyznawana , a innym razem kierowca mówił mi że żadna zniżka mnei nie obowiązuje. Dziękuję.
Nadrzędny Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2007-03-04 11:19
Do ulgi 78% przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego oraz autobusowego są uprawnione następujące osoby:
1) dzieci i młodzież dotknięte inwalidztwem lub niepełnosprawne – na podstawie biletów jednorazowych lub miesięcznych imiennych,
2) jedno z rodziców lub opiekun dzieci i młodzieży dotkniętych inwalidztwem lub niepełnosprawnych - na podstawie biletów jednorazowych.
Uprawnienie to obejmuje wyłącznie przejazd z miejsca zamieszkania lub miejsca pobytu do przedszkola, szkoły, szkoły wyższej, placówki opiekuńczo-wychowawczej, placówki oświatowo-wychowawczej, specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego, specjalnego ośrodka wychowawczego, ośrodka umożliwiającego dzieciom i młodzieży spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, domu pomocy społecznej, ośrodka wsparcia, zakładu opieki zdrowotnej, poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, a także na turnus rehabilitacyjny - i z powrotem.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego - (Dz. U. Nr 175, poz. 1440 z późn. zm)