www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Nauczycielka bez oka - czy mam szanse na rentę? (5732 - wyświetleń)
- Autor Marta77 Dodany 2012-02-10 16:30
Od 11 lat jestem nauczycielem, od zawsze mam problem z oczami, orzeczony umiarkowany stopień niepełnosprawności. W maju ub. roku byłam zmuszona usunąć jedno oko, drugim widzę bardzo słabo, mam na nim +17 (oko jest bez soczewki po operacji zaćmy, do tego są w nim zwyrodnienia siatkówki). Lubię swoją pracę i nie myślałam wcześniej o jakielkowiek pomocy materialnej ze wzg na niepełnosprawność, ale teraz, po utracie jednego oka, po prostu nie radzę sobie z ilością pracy. Mam jakieś szanse na rentę?
Nadrzędny Autor Antonina111 Dodany 2012-02-10 19:43
Myślę, że realną.
Ja również mam umiarkowany stopień ze wzgl. na oczy, jestem nauczycielką i rentę przyznano mi za pierwszym razem, na 2 lata.
Nadrzędny - Autor REA Dodany 2012-02-10 20:06
Idź "kochana" na rentę, tak będzie lepiej dla ciebie dzieci :-)
Nadrzędny Autor Antonina111 Dodany 2012-02-10 21:10
A to było trochę złośliwe.
Ja jestem na rencie, ale nadal pracuję. Nie z dziećmi, ale akurat tego powodem nie jest moja niepełnosprawność, ale zupełnie inne względy.
Nadrzędny Autor Julka_ Dodany 2012-02-11 08:44
Ja myślę, że w tym przypadku jest potrzeba uzyskania renty, nawet częściowej, to pomoże Ci wynegocjować skrócony czas pracy, np 1/2 etatu. Nadal będziesz robić to co bardzo lubisz i znajdziesz trochę czasu na odpoczynek i oszczędzisz oczy.

>orzeczony umiarkowany stopień niepełnosprawności.


renty pieniędzy nie masz? Jeśli nie masz, to teraz po 11 latach pracy masz podstawy do wystąpienia do ZUS
Nadrzędny Autor Lucky Dodany 2012-02-11 18:46
Pruba Marta na komisja ZUS , ruba , moze ci siem posciensi.Z Panem Bogiem!
Nadrzędny - Autor michoo7 Dodany 2012-02-14 10:19