www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Renta socjalna a własna działalność gospodarcza - pytanie (2194 - wyświetleń)
- Autor FIGA1 Dodany 2012-03-27 13:37
Dzień dobry,

Nazywam się Grzesiek, mam 20 lat i jestem niepełnosprawnym studentem(orzecenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności). W tym momęcie pobieram rente socjalną z ZUS-u i zasiłek pielęgnacyjny z MOPS-u. Mam następujące pytanie. Czy jeśli zdecyduję się otworzyć własną działalność gospodarczą w zakresie udzielania korepetycji z języka niemieckiego, to automatycznie moja renta socjalna zostanie mi odebrana??? Czytałem ostatnio, że od 1 stycznia 2012 roku do tego rodzaju renty można sobie bez konskwencji dorobić do max. 70% średniego miesięcznego wynagrodzenia czyli około 2000 zł( Ja swój ewentualny miesięczny dochód oceniam na około 1000 zł). I teraz jeśli zarejestruję własną działalność gospodarczą, to co ze składkami do ZUS, wyczytałem, że podstawą do obleczeń tych składek jest kwota 2115,60 zł - czyli mniej niż można sobie do renty maxymalnie dorobić. Dodam jeszcze, że wstępnie zdecydowałbym się na opodatkowanie w formie karty podatkowej. Reasumując proszę o wyjaśnienie co dzieje się z rentą socjalną jeśli otworzę sobie diałalność gospodarczą??

P.S. Przepraszam, jeśli piszę w złym dziale

Z góry dziękuję za odpowiedź

FIGA1
Nadrzędny Autor REA Dodany 2012-03-27 18:42
Ja uczciwie radząc, spytała bym, nawet telefonicznie w ZUS :-)
Tutaj ile osób tyle poglądów, a i C.I. nie jest tak znowu obeznane - niestety :-)
Pozdrawiam.
Nadrzędny Autor kazoo Dodany 2012-03-28 22:16