www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Apelacja (2813 - wyświetleń)
- Autor kciuki Dodany 2010-05-23 15:30
Bardzo proszę mi odpowiedzieć choć na 1 pytanie-czy nie zgadzając się z decyzją Sądu mogę w Apelacji prosić o powołanie biegłego niezależnego od ZUS ?Czy muszę sama Go opłacić?
Nadrzędny - Autor kciuki Dodany 2010-05-23 20:56
I jeszcze na jedno :-) czy mając pełnomocnika mogę sama złożyć apelację(chodzi mi o czas bo wyjechał) czy muszę mu wypowiedzieć pełnomocnictwo i dopiero wtedy? Dzięki za odpowiedź!
Nadrzędny - Autor godunow Dodany 2010-05-24 15:42
Pytasz

>nie zgadzając się z decyzją Sądu mogę w Apelacji prosić o powołanie biegłego niezależnego od ZUS


Żaden biegły nie powinien być zależny od ZUS. Bo nie może  to być lekarz zatrudniony  przez ZUS..

co do drugiego pytania zawsze możesz sama złożyć apelację  ..
wymówić pełnomocnictwo wziąć innego obrońce   etc.
Nadrzędny Autor kciuki Dodany 2010-05-25 06:46
Dziękuję...niezbyt będzie mnie stać na  dalsze opłacanie pełnomocnika który nie był na rozprawie wysyłając zastępcę to i do innego wojewódzkiego miasta (Sąd Apelacyjny)pewnie nie pojedzie.Zresztą w obecnych okolicznościach pewnie już niewielkie mam szanse na wygraną skoro sama narazie nie potrafię mimo wzorów z Monitora Polskiego 46 poz.326wyliczyć że nieprawidłowo mi naliczonno rentę, nie ubruttowiono wskaźników więc czy cytując odpowiedź odpowiedź ministra pracy i polityki socjalnej na zapytanie nr 2476 cytuję:
Zwiększenie świadczeń emerytalno-rentowych nastąpiło od 1 stycznia 1992 r. przez:

   1) ponowne ustalenie ich wysokości od przeliczonej kwoty bazowej, z zastosowaniem wskaźników wysokości świadczeń,

   2) przeliczenie wysokości świadczeń w sposób określony w załączniku nr 1 do zarządzenia,

   3) porównanie kwot określonych w pkt 1 i 2 oraz ustalenie wysokości świadczeń w kwocie wyższej.

   Przy tym kwotę bazową uwzględniającą zwiększenie z tytułu wprowadzenia podatku dochodowego obliczało się przez podzielenie przez 0,8 różnicy pomiędzy kwotą bazową określoną od wynagrodzeń sprzed 1 stycznia 1992 r. a kwotą 104 400 zł, po zaokrągleniu do pełnego tysiąca złotych w górę.

   Natomiast w załączniku nr 1 podany został wzór na wysokość emerytury lub renty po przeliczeniu, w którym litera ˝p˝ oznaczała wysokość emerytury, renty po przeliczeniu, a litera ˝a˝ - jej wysokość przed przeliczeniem:

   a - 72 000 zł

   p = -----------------

   0,8

   Wzór dotyczył świadczeń, których wysokość nie przekraczała przed przeliczeniem kwoty 4 392 000 zł.

   Jeżeli w wyniku takiego przeliczenia kwota świadczenia obliczona według zasad wynikających z pkt 2 byłaby wyższa od wynikającej z pkt 1, należało ustalić nowe, podwyższone wskaźniki wysokości świadczenia oraz wskaźniki wysokości podstawy wymiaru.

   Ponadto jeżeli nowy, podwyższony wskaźnik wysokości podstawy przekroczył 250% przeliczonej kwoty bazowej, uległ on ograniczeniu do 250%, a wysokość zwiększonych świadczeń należało ustalić przez ponowne ich obliczenie od kwoty bazowej, z zastosowaniem ograniczonego wskaźnika wysokości podstawy, określając nowy wskaźnik wysokości świadczenia.

   Z przedstawionego przez pana posła pytania wynika, że w przedstawionym przypadku zastosowane zostały reguły określone w obowiązujących przepisach. Zakład Ubezpieczeń Społecznych obliczył ubruttowione świadczenie dwiema metodami i wypłacił wyższe. Z konstrukcji zarządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 17 grudnia 1991 r. jednoznacznie wynika, że obie metody podwyższania świadczeń, albo według § 3 ust. 4 pkt 1 albo według § 3 ust. 4 pkt 2, z założenia dawały różne wyniki, skoro należało porównać wyniki i wybrać do wypłaty kwotę wyższą.

   Należy przy tym podkreślić, że ubruttowienie było czynnością jednorazową, przeprowadzoną z dniem 1 stycznia 1992. Celem ubruttowienia było zagwarantowanie, aby należne od dnia 1 stycznia 1992 r. emerytury i renty, po potrąceniu podatku dochodowego od osób fizycznych, nie były niższe niż należne do dnia 31 grudnia 1991 r. Ustawodawca, wprowadzając mechanizm ubruttowienia, nie gwarantował, że także w przyszłości przychód pomniejszony o koszty uzyskania i podatek dochodowy będzie zawsze odpowiadał w pełni wypłacie netto zwiększonej o kwotę wynikającą z ubruttowienia.

   Przedstawiając powyższe, sugeruję, aby konkretną sprawę, na kanwie której zechciał pan poseł zgłosić zapytanie, skierować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z wnioskiem o zbadanie prawidłowości przeliczenia świadczenia.

   Minister

   Jolanta Fedak

   Warszawa, dnia 21 października 2008 r.

czy ja mogę zgłosić wniosek w apelacji o zbadanie prawidłowości przeliczenia świadczenia?
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Apelacja (2813 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999--2008 Markus Wichitill