www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / KUCHNIA GAZOWA DOFINANSOWANIE (2820 - wyświetleń)
- Autor PYZUNIA129 Dodany 2007-10-09 20:38
MAM PYTANIE CZY MOGE STARAC SIE O DOFINANSOWANIE NA KUCHENKE GAZOWA Z AUTOMATYCZNĄ BLOKADĄ DOPŁYWU GAZU NA DZIECKO Z ZESPOŁEM DOWNA I JAKIE MUSZE SPEŁNIAĆ WARUNKI
Nadrzędny Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2007-10-10 10:15 Zmieniony 2007-10-10 14:35
Bariery to wszelkie utrudnienia występujące w budynku i jego elementach zewnętrznych, które ze względu na rozwiązania techniczne, konstrukcyjne lub warunki użytkowania uniemożliwiają lub zmniejszają swobodę ruchu osobom niepełnosprawnym. Likwidacja barier architektonicznych, technicznych w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej ma na celu umożliwienie jej, lub w znacznym stopniu ułatwienie, wykonywania podstawowych, codziennych czynności lub kontaktów z otoczeniem. Osoba niepełnosprawna może ubiegać się o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się w swoim mieszkaniu lub
w domu. Wnioski o udzielenie dofinansowania osobie fizycznej należy składać we właściwym dla miejsca zameldowania Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) bądź Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej (MOPS). Należy jednak pamiętać, że Placówki dysponują ograniczonymi środkami finansowymi, a lista osób oczekujących na realizację likwidacji barier jest długa.
O dofinansowanie mogą ubiegać się:
- osoby fizyczne (także małoletnie – w tym przypadku wniosek w ich imieniu może złożyć przedstawiciel ustawowy, prawny opiekun lub pełnomocnik ustanowiony notarialnie);
- osoby, które posiadają orzeczenie o znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności, a naruszenie sprawności ich organizmu jest trwałe.

Wysokość dofinansowania dla osoby niepełnosprawnej:
- może wynosić 80% wartości całego przedsięwzięcia (wyjątkowo 100%, jeśli wnioskodawca jest uprawniony do uzyskania świadczeń z pomocy społecznej);
- nie może przekraczać 15-krotnego przeciętnego wynagrodzenia (kwota ta co kwartał ulega zmianie).

Dofinansowanie na likwidację barier w lokalu mieszkalnym wnioskodawcy może być udzielone raz na trzy lata. Likwidacja barier architektonicznych powinna być przeprowadzona w tym samym roku, w którym zawarto umowę pomiędzy PCPR-em bądź MOPS-em (z upoważnienia Starosty) a Wnioskodawcą.

Przy rozpatrywaniu wniosku brane są pod uwagę:
- koszty likwidacji barier,
- stopień i rodzaj niepełnosprawności,
- warunki mieszkaniowe,
- praca, szkoła,
- prowadzenie gospodarstwa domowego samotnie lub z rodziną,
- średni dochód na członka rodziny,
- deklarowany udział własny ponad wymagane 20% wartości zadania,
- dofinansowanie przez sponsora,
- wcześniejsze korzystanie ze środków na likwidację barier lub inne cele ustawowe.

Składający wniosek musi liczyć się z tym, że PCPR bądź MOPS:
- sprawdzi wiarygodność informacji,
- dokona wstępnej wizji lokalnej,
- dokona oceny wniosku według skali punktowej,
- sporządzi liczbę wniosków od najwyższej do najniższej liczby punktów.

Realizacja wniosków następuje w miarę posiadanych przez PCPR, MOPS środków, według kolejności ustalonej na liście punktowej. Podanie przez wnioskodawcę nieprawdy eliminuje jego wniosek z dalszego rozpatrywania. Jeżeli wniosek nie został uwzględniony z powodu baku środków powinno się złożyć nowy wniosek w następnym roku. Nie ma obowiązku przełożenia na wniosku na następny rok.

Do wniosku powinno się dołączyć (odpowiednio):
- kopię orzeczenia o niepełnosprawności bądź o stopniu niepełnosprawności własnym i innych osób zamieszkujących wspólnie z wnioskodawcą,
- udokumentowaną podstawę prawną zameldowania w lokalu (akt własności, umowa najmu),
- zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób z nim zamieszkujących,
- zaświadczenie o zatrudnieniu.

Po zakwalifikowaniu wniosku osoba niepełnosprawna powinna dostarczyć:
- szkic mieszkania,
- projekt i kosztorys, pozwolenie na budowę,
- zgodę właściciela budynku,
- pełnomocnictwa inwestora zastępczego, np.: jest to firma, która prowadziła remont w mieszkaniu; może to być nasze oświadczenie, jeśli my robimy remont (jesteśmy "inwestorem").

Szczegóły dofinansowania powinny zostać zawarte w umowie. Przekazanie środków następuje po dostarczeniu przez wnioskodawcę:
- kosztorysu ofertowego,
- protokołu końcowego odbioru robót  (w obecności przedstawiciela PCPR, MOPS),
- rachunków,
- dowodu uiszczenia udziału własnego,
- rozliczenia zużycia materiałów.

We wniosku jest przewidziane miejsce (zazwyczaj kilka linijek) na napisanie uzasadnienia planowanej inwestycji. Jest to jeden z elementów istotnych przy rozpatrywaniu wniosków.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowaneześrodkówPaństwowegoFunduszuRehabilitacjiOsób Niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 96, poz. 861 z późn. zm.)
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / KUCHNIA GAZOWA DOFINANSOWANIE (2820 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999--2008 Markus Wichitill