www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Renta z zus - Co potrzebne? (3556 - wyświetleń)
- Autor s.master Dodany 2008-01-24 22:07
Witam .
Mam taki problem jestem studentem ze znacznym stopniem niepełnosprawności mieszkam sam. Moj dochod miesieczny wynosi 166zł. Chce sie starac o rente z zus. I mam takie pytanie czy do otrzymania renty wystarczy mi zaswiadczenie o znacznym stopniu niepelnosprawnosci i np zaswiadczenie o dochodach? Czy bede musial stanac przed komisja lekarska z Zusu?? Jake jeszcze moge pobierac dodatki oprucz renty??

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Nadrzędny - Autor Marcel Dodany 2008-01-24 22:32
Czy ty przypadkiem nie kręcisz?
Znaczy stopień, mieszkasz sam, studiujesz i masz tylko 166zł?

Niech zgadnę za mieszkanie płacisz 20zł, za prąd i wodę 10zł.

Też byłem studentem i wierz mi na same "knigi, ksera i inne" wydałem lekko 120 zł miesięcznie.
A to było hmm.... nie tak dawno.
Nadrzędny Autor godunow Dodany 2008-01-25 07:58
Podejrzewam  że chcesz nabyć rentę socjalną,, Aby  to zrobić musisz zło.żyć wniosek w ZUS-ie ( musi na nim widnieć podpis lekarza pierwszego kontaktu)  składasz wniosek i stosowną dokumentację rodzinna .. I czekasz na wezwanie lekarza orzecznika ZUS..
Nadrzędny Autor s.master Dodany 2008-01-25 18:12
Hmm troche krece bo Pomagaja mi rodzice ale mieszkam sam nie jestem z nimi zameldowany :/ Wiec faktycznie dochody mam malo...
Nadrzędny Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2008-01-25 12:17
Na podstawie Ustawy z dn. 27 czerwca 2003 r. o rencie socjalnej, świadczenie to przysługuje osobie pełnoletniej całkowicie niezdolnej do pracy z powodu naruszenia sprawności organizmu, które powstało:
- przed ukończeniem 18. roku życia
- w trakcie nauki w szkole lub studiów
- w trakcie studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej.