Aby otrzymać zasiłek osoba bezrobotna musi spełnić dwa warunki:
1) urząd pracy nie ma dla niej propozycji odpowiedniej pracy, propozycji stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, prac interwencyjnych lub robót publicznych, oraz
2) w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania w urzędzie pracy, łącznie przez okres co najmniej 365 dni, była zatrudniona i osiągała wynagrodzenie w kwocie co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę (minimalne wynagrodzenie od stycznia 2008 r. - 1126 zł.
Jeśli umowa o pracę wygasła prawo do zasiłku, po spełnieniu powyższych warunków, będzie przysługiwać za każdy dzień kalendarzowy po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania w urzędzie pracy.
Zasiłek ten będzie przysługiwał do osiągnięcia wieku emerytalnego.
Proszę pamiętać o odpowiednio wczesnym złożeniu wniosku o emeryturę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych ( najlepiej na miesiąc przed terminem, w którym emerytura będzie przysługiwać).
Podstawa prawna: Ustawa z dn. 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2004 r., Nr 99, poz. 1001 z późn. zm.),