www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Sprzęt i rehabilitacja / przykurcz mięśni (8416 - wyświetleń)
- Autor Alcia Dodany 2008-03-09 22:02
Witam,
mój przyjaciel ma amputowaną nogę powyżej kolana. Długo leżał w szpitalu. W kikucie zrobił się przykurcz mięśni. Przyjaciel brał udział w rehabilitacji, naświetlaniach, krioterapii, ale ból nadal nie znika. Nie ma dnia, żeby mu nie towarzyszył. Problemem jest chodzenie w protezie, leżenie. Czy może ktoś miał podobny problem i może powiedzieć, co pomogło?
Nadrzędny - Autor Beata Cedro Dodany 2008-03-10 09:29
Witaj.
Jeśli możesz,to napisz,jak dawno miał przyjaciel amputowana nogę.To jest bardzo ważne.Przyczyny bólu mogą być bardzo różne-od żle przygotowanego kikuta do protezy po tzw.bóle fantomowe,które utrzymują się bardzo długo po amputacji.Jedynym wyjście jest niestety codzienna rehabilitacja i może żeby złagodzić ból leki typu Diclofenac.
Napisz coś więcej-pozdrawiam Ciebie i przyjaciela.
Nadrzędny - Autor Alcia Dodany 2008-03-10 11:15
Witam,
Amputacja nastąpiła 2 lata temu. Rana goiła się z dużymi problemami - zakażenie gronkowcem. Wreszcie, gdy rana się zasklepiła okazało się, że nerw został "wciągnięty" przez bliznę. Nastąpił również przykurcz mięśni w kikucie.
Ćwiczenia złagodziły ból mięśni, ale pozostał jeszcze silny ból, który odzywa się przy leżeniu na wznak, silniejszym dotknięciu kikuta, czasem nawet podczas siedzenia. Nie jest to ból fantomowy.
Obecnie przyjaciel przebywa w sanatorium na kolejnej rehabilitacji. Środki typu tramal nie  pomagają.
Pozdrawiam :-)
Nadrzędny Autor Beata Cedro Dodany 2008-03-10 11:37
Dlatego,że były powikłania po zabiegu ból utrzymuje się tak długo.Z tego ,co piszesz wynika,że tylko długa i naprawdę cierpliwa rehabilitacja pomoże.Jestem pewna,że przyjaciel zna już wszystkie metody pomagania sobie-odpowiednie podpórki pod kikuta podczas leżenia i siedzenia,masaż kikuta i jego pielęgnacja.
A we wszystkich takich sytuacjach najważniejsza jest psychika-Ty wiesz najlepiej,jak kolega radzi sobie z tą trudną sytuacją.Czasami potrzebna jest pomoc psychologa.
A jeśli nie próbował leku Diclofenac(są różne postacie-czopki,tabletki,zastrzyki) to naprawdę polecam-oczywiście po konsultacji z lekarzem.
Ważne jest także,z jakich przyczyn była amputacja-po wypadku,czy z powodu choroby.Przykurcz mięsni w kikucie wskazuje,że jest to młody człowiek,u którego mięśnie były dość mocne i po zabiegu nastąpiła tzw. obrona mięśniowa.
Każdy przypadek amputacji kończyny jest bardzo indywidualny i leczy się różnie.
Serdecznie pozdrawiam!
Nadrzędny - Autor Magenta Dodany 2008-05-09 15:20
Poszukaj też rady na http://amputowani.pl/forum - widziałam tam informacje na temat likwidowania bólu.
Nadrzędny - Autor WERBENA Dodany 2008-05-13 07:23 Zmieniony 2008-05-13 07:30
Witam ,
wszystko co powyżej piszecie jest prawdą , a może być jeszcze tak ,że nerw ułożył sie w bliźnie i boli bardziej , lub za mało tkanki mięśniwej na kikucie , czyli za bliski styk zewnętrzny skóry .
Dicloberl Retard  --  jest to też odmiana powyżej przedstawionego leku , ale o przedłużonym uwalnianiu.
a jeszcze chciałabym dodać , w przykurczu mięśni , aby nieco złagodzić ten objaw i można przed rozpoczęciem ćwiczeń  , albo na noc , lek MYOLASTAM , na receptę , ( lek na rozkurcz mięśni , działanie rozprężające, stosowany również w  spastyce ) dawki różne , ale proszę konsultacje osobista , bo nieco obniża ciśnienie ,
proponowałabym sprawdzić , na początek zmniejszyć dawkę , nawet o połowe , czyli np 25 mg, przed ćwiczeniami i 25mg na noc .
Nadrzędny Autor Aniah87 Dodany 2008-06-16 19:49
najlepiej bedzie jak chłopak pójdzie do lekarza.
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Sprzęt i rehabilitacja / przykurcz mięśni (8416 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999-2008 Markus Wichitill