www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / orzeczenie a dwie prace (3986 - wyświetleń)
- Autor Persefona Dodany 2008-10-03 12:44
Witam

Mam orzeczony stopień umiarkowany na stale (choruję na SM). Pracuję na półtorej etatu. W jednej pracy na pół etatu (3 razy w tygodnu tam jestem: dwa razy po 6h i raz 7h - co daje łącznie 19h - służba zdrowia, tam jest dniówka "normalna" 7h,35min. Jak mam pół etatu skumulowane w 3 dni). W drugiej pracy pracuję jako nauczyciel akademicki - tam mam pensum dydaktyczne 360 godzina na rok akademicki plus normalna, nielimitowana praca w mojej placówce (naukowa etc) - nie da się tego wyliczyć, ale szefowa idzie mi na rękę, choć bywa, że muszę cały dzień pracować.
Czy w związku z orzeczeniem przysługuje mi krótszy czas pracy i dodatkowy urlop mimo tak nietypowych godzin pracy? W tej pracy gdzie pracuję na pół etatu, jak dałam orzeczenie, to powiedzieli, że nic mi nie przysługuje. W drugiej nie dawałam jeszcze (mam orzeczenie od marca). Wiem, że dodatkowy urlop przysługiwał by mi po roku, ale w pracy chyba też mają problem z interpretacją przepisów, bo wszędzie pisze tylko o normalnych 8h etatach.

Pozrawiam, Madzia
Nadrzędny - Autor magdan10 Dodany 2008-10-03 12:53
Witaj.
Mając umiarkowany stopień to dla Ciebie pełen etat to 7 godzin i to Ci gwarantuje ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych (art. 15, pkt.2)
Teraz kwestia urlopu. Po roku od otrzymania orzeczenia zaliczającego Cię do umiarkowanego stopnia niepeł. przysługuje Ci dodatkowe 10 dni urlopu (art.19).
Jeśli pracujesz powyżej swego wymiaru czasu pracy to powinnaś mieć zgodę lekarza medycyny pracy.

Lektura do podusi (ustawa) tutaj: http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/1808
Nadrzędny - Autor Persefona Dodany 2008-10-03 13:16
Witaj