www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / EMERYTURA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH (8238 - wyświetleń)
- Autor dkozlowska Dodany 2008-12-31 11:42
Jestem osobą niepełnosprawną od urodzenia. Kod mojej niesprawności to 05-R. Pracuję od 1976 roku, mam 52 lata i 32 lata pracy zawodowej.
Czy przepisy prawa przewidują mozliwość przejścia na emeryturę osób takich jak ja?
Pozdrawiam- Danuta.
Nadrzędny - Autor Ella Dodany 2008-12-31 13:57
Na emeryturę raczej nie. W/g prawa musisz mieć albo 60 lat, albo 40 lat pracy bez względu na wiek. Nie jestem tylko pewna czy te przepisy się nie zmieniły. Proponuję zadzwonić do ZUS a teraz poszukać w komputerze. Prawdopodobnie możesz starać sie o grupę i rentę inwalidzką. O to też zapytaj w ZUS. Jeśli masz dzieci dolicz ich do lat pracy. Nie zapomnij tylko że należą do nieskładkowych. A nieskaładkowych może być tylko 1/3 w składkowych......
Szczęśliwego Nowego Roku
Nadrzędny Autor dominikb Dodany 2008-12-31 19:51
Niestety tylko górnicy jako młodzi ludzie mogą przechodzić na emerytury... :-(
Nadrzędny - Autor dkozlowska Dodany 2009-01-07 22:50
Dziękuję za informacją. Uważam jednak ,że to jest krzywdzące i tym problemem powinien zająć się Pełnomocnik Rządu d/s Osób Niepełnosprawnych.
Oczywiście problem nie dotyczy tylko mnie ..jakoś sobie dokuśtykam. Jest to jednak dyskryminacja osób N.
Prawnicy Integracji powinni się zająć tym problemem.
Oczywiście warunek: OSOBA NIEPEŁNOSPRAWNA od urodzenia, ze stażem zawodowym i bez świadczenia rentowego.
Ja wiem ,że mogę skorzystać z renty ..ale nie chcę. Byłam dumna z tego ,że pracuję i to normalnie ,bez zgłaszania pracodawcy ,że jestem O.N..
Pozdrawiam serdecznie, życzę wszystkim DOBREGO NOWEGO ROKU.
Danusia.
Nadrzędny Autor bluengel Dodany 2009-01-08 11:54
A co w tym krzywdzącego...?