www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Forum rodziców / List otwarty do MEN-u (3085 - wyświetleń)
- Autor anmar Dodany 2010-03-05 22:48
W imieniu organizatora protestu pozwalam sobie wkleić ten list, prosząc jednocześnie o podpisy. Szczegóły niżej

Ania

Szanowni Państwo!

Coraz częściej słyszy się w naszym środowisku o tym, że Ministerstwo Edukacji Narodowej ma w planach likwidację zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i ponowne "przekazanie zadań" (tak jak to było do 1997 roku) do resortu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Z różnych źródeł płyną potwierdzenia faktycznego istnienia takich planów MENu.

W związku z powyższym zwracamy się z gorącą prośbą o podpisanie poniższego "listu otwartego" i tym samym wyrażenie swojego protestu w tej kwestii.

Z powodów formalnych prosimy osoby uważające podpisanie tego listu za zasadne, by zechciały wysłać mail'a o treści "podpisuję" (i podpisały się w nim imieniem, nazwiskiem, ewentualnym tytułem naukowym lub służbowym oraz adresem zameldowania) na adres mail'owy: klausch@wp.pl.

Jest oczywiste, że pod listem będą umieszczone tylko imiona, nazwiska i ewentualny tytuł oraz miejscowość - bez podania adresu.

Prosimy o podpisywanie tego listu do dnia 10.03.2010.

Pozdrawiam!

Krzysztof Lausch

dyrektor ZSS 103 w Poznaniu

- - - - - - - - - -

Szanowna Pani Minister!

Zaniepokojeni powtarzającymi się informacjami dotyczącymi planów MEN związanych z przekazaniem zadań realizowanych w stosunku do dzieci i młodzieży z głęboką niepełnosprawnością intelektualną z obszaru działań MEN do MPiPS, zwracamy się do Pani Minister z prośbą o zdementowanie tych informacji  lub - jeżeli są one zgodne z prawdą - o ponowne rozważenie zasadności planowanych działań.

Już sam fakt brania ich pod uwagę budzi nasze zdziwienie. Zarówno obowiązujące w Polsce akty prawne, jak i ratyfikowane przez Polskę dokumenty gwarantują bowiem wszystkim, także osobom głęboko upośledzonym umysłowo, prawo do równego traktowania, nauki i stosownego do ich potrzeb oddziaływania rewalidacyjnego.

Prawo do nauki (także osób niepełnosprawnych, w tym głęboko niepełnosprawnych intelektualnie) jest zapisane w Konstytucji RP, a uszczegółowione w Ustawie o Systemie Oświaty. Zgodnie z zapisami  zawartymi w tych dokumentach system oświaty powinien zapewniać każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej realizację prawa. do kształcenia się a dzieciom i młodzieży prawa do wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego poziomu rozwoju.

Powyższe prawa wynikają także m.in. z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Deklaracji Podstawowych Praw i Wolności, Międzynarodowego Paktu Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych, Konwencji Praw Dziecka, Światowej Deklaracji Edukacji dla Wszystkich, Standardowych Zasad Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych czy Deklaracji z Salamanki - Wytycznych dla Działań w zakresie Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych. Są to dokumenty ratyfikowane i podpisane przez Polskę.

My dorośli, nie jesteśmy w stanie - chociaż często uzurpujemy sobie takie prawo - nadawać dzieciom jakichkolwiek praw, czy obdarować je nimi. Dzieci po prostu te prawa mają, a naszą rolą i obowiązkiem jest ich nazwanie, uznanie, a także ochrona.

Właśnie w imię tego obowiązku kierujemy niniejszy list do Pani Minister i prosimy o udzielenie odpowiedzi zaniepokojonym profesjonalistom i rodzicom.

My, niżej podpisani jesteśmy głęboko przekonani, że wprowadzone po wielu latach i z dużym wysiłkiem wielu środowisk rozwiązania, lokujące pracę z dziećmi i młodzieżą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w obszarze resortu edukacji, są właściwe, słuszne i odpowiadające potrzebom tych ludzi.

Osoby te nigdy nie będą pomnażały naszego dochodu narodowego, zawsze będą z niego tylko czerpały. To jest fakt. Jesteśmy jednak krajem cywilizowanym, a miarą rozwoju cywilizacji jest stosunek do osób niepełnosprawnych.

5.03.2010
Nadrzędny Autor aganiock Dodany 2010-03-17 20:20 Zmieniony 2010-03-17 20:32
Jestem mamą dwójki dzieci z up. um. Syn (lat 16) jest upośledzony w stopniu głębokim. Szukam kontaktu z rodzicami dzieci/osób głeboko up. umysłowo. Musimy się jakoś zebrać!!! Zapraszam na forum PSOUU: www.psouu.org
Dokładny link do właściwego wątku:

http://psouu.org.pl/forum/topic7-sytuacja-dzieciosob-z-uposledzeniem-umyslowym-w-stopniu-glebokim.html

Czy mozliwe jest, że nas nie ma w sieci????

Chciałabym też serdecznie podziękować Panu Dyrektorowi za ten list, za trzymanie ręki na pulsie i za troskę o tych, o których łatwo zapomnieć i których najłatwiej wykluczyć.

Przy okazji opisanej powyżej sprawy i innych, z jakimi jako mama dziecka, a zaraz dorosłego z upośledzeniem um. w st. głębokim się stykam uzmysłowiłam sobie znowu, że dzieci/osoby głęboko upośledzone nie są wcale wyodrębnione spośród osób niepełnosprawnych. Nie widać nas, choć mamy inne potrzeby i chociaż przecież Państwo inaczej nas traktuje. I tu mamy problem. Nie pasujemy do priorytetów Państwa (np do działań na rzecz aktywizacji zaw.), nie jesteśmy medialni (nasze dzieci nigdy nie wystąpią np. u P. Ani Dymnej, a ich wygląd często nie wzbudza pozytywnych emocji, choćby litości wśród postronnych ludzi),  nasze dzieci nie rokują, więc muszą ciągle ustępować miejsca tym, które w rozumieniu dzisiejszego świata mają większe szanse na "sukces" (choć to bardzo niesprawiedliwe, okrutne i często nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, bo co to znaczy „rokować” w przypadku osób upośledzonych i co to jest sukces…?), itd.

Pozdrawiam i bardzo proszę o wizytę i aktywność na w/w forum.

mama Kasi i Szymka
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Forum rodziców / List otwarty do MEN-u (3085 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999--2008 Markus Wichitill