www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Osoba o lekkim stopniu niepełnosprawności a PKP (3259 - wyświetleń)
- Autor lapek Dodany 2010-10-07 20:46
Witam,
Mam 21 lat, studiuję i posiadam orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Czy mając takie orzeczenie przysługują mi ulgi na przejazdy pociągami lub autobusami?
Nadrzędny Autor bluengel Dodany 2010-10-08 08:42
A na czym polega dla Ciebie trudność w korzystaniu z przejazdów tymi środkami komunikacji?
Nadrzędny - Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2010-10-08 09:20
Z ulgi w wysokości 78% na PKP mogą korzystać: Dzieci i młodzież dotknięte inwalidztwem lub niepełno-sprawne do ukończenia 24 roku życia oraz studenci dotknięci inwalidztwem lub niepełnosprawni do ukończenia 26 roku życia – wyłącznie przy przejazdach z miejsca zamieszkania lub z miejsca pobytu do przedszkola, szkoły, szkoły wyższej, placówki opiekuńczo–wychowawczej, placówki oświatowo–wychowawczej, specjalnego ośrodka szkolno–wychowawczego, specjalnego ośrodka wychowawczego, ośrodka umożliwiającego dzieciom i młodzieży spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, ośrodka rehabilitacyjno–wychowawczego, domu pomocy społecznej, ośrodka wsparcia, zakładu opieki zdrowotnej, poradni psychologiczno–pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, a także na turnus rehabilitacyjny – i z powrotem, tylko w przypadku biletów jednorazowych.
Nadrzędny - Autor lapek Dodany 2010-10-08 11:06
Nie mam żadnej trudności w poruszaniu się tymi środkami lokomocji. Mieszkam z dala od rodziny i nie mogę sobie pozwolić na jej częste odwiedzanie ze względu na wysokie ceny biletów. Jeśli przysługuje mi 78% zniżka, to co powinienem powiedzieć przy kasie kupując bilet? Jaki dokument powinienem mieć przy sobie, aby nie było żadnych problemów podczas okazywania biletu konduktorowi?