www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Sprzęt i rehabilitacja / Pomoc przy opracowaniu nowego typu wózka. (1835 - wyświetleń)
Autor martin creek Dodany 2010-10-21 21:50
Szanowni Państwo,

nazywam się Maciej Barwicki, jestem studentem Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.
Wraz z zespołem badawczym, złożonym z kadry naukowej Politechniki, w ramach dotowanego z Unii Europejskiej projektu ECO-Mobilnośc , pracuję nad skonstruowaniem nowego typu elektrycznego wózka inwalidzkiego.
Opracowywana przez nas koncepcja umożliwia wspinanie się osoby niepełnosprawnej wraz z wózkiem po schodach, jednocześnie dzięki lekkości konstrukcji i małym wymiarom, pozwala na dynamiczne przemieszczanie w "normalnym" ruchu po płaskim terenie.

W ramach pracy dyplomowej zajmuję się symulacyjnym badaniem dynamiki ruchu tworzonego wózka. Zadanie to polega na przeanalizowaniu zachowania wózka, oraz jego oddziaływania na pasażera, w sytuacjach spotykanych w codziennym życiu osoby niepełnosprawnej. Rozważane będą manewry takie jak między innymi, gwałtowne zatrzymanie, podjazd pod wzniesienie, pokonywanie krawężników i schodów, wsiadanie do środków komunikacji zbiorowej, itp.

Zależy mi aby badania które prowadzę nie były oderwane od rzeczywistości, a opracowana konstrukcja faktycznie służyła osobom niepełnosprawnym.
W związku z tym zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w zebraniu potrzebnych informacji.

Zainteresowany jestem:

- wszelkimi uregulowaniami prawnymi dotyczącym transportu osób niepełnosprawnych (chodzi tu o, polskie i zagraniczne, normy i przepisy dotyczące konstrukcji wózków, budowy środków transportu pod kątem osób niepełnosprawnych, dopuszczalnych wartości przyspieszeń itp...)
- opracowaniami na wyżej wymienione tematy.