www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Praca / Potrzebuję porady w sprawie kodeksu pracy :) (4193 - wyświetleń)
- Autor mastersim Dodany 2011-04-19 21:20
Witam
Proszę o poradę w sprawie kodeksu pracy.
Sprawa jest następująca. Pracuję w firmie od 4 lat. Podczas przyjmowania się przedstawiłem poprzednie orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim symbol 05-R i poinformowałem o swojej chorobie. Lekarz medycyny pracy dopuścił mnie do pracy z zastrzeżeniem podnoszenia ciężarów do 20 kg. Nie korzystałem z przywilejów przysługujących osobą niepełnosprawnym. Od pół roku posiadam orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Nie przechodziłem w tym okresie badań okresowych. Pytanie jest następujące? Czy w tym momencie po pokazaniu orzeczenia o niepełnosprawności pracodawca może mnie zwolnić ?. Posiadam umowę na czas określony. Mój kierownik nie wie że mam orzeczenie. Czy mogę zostać zwolniony dyscyplinarnie z powodu zatajenia informacji czy tylko normalnie z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia zgodnie z prawem.A jeśli nie zwolnią nie to czy będą mi przysługiwały ulgi? A ściśle mówiąc czy jak kierownik mnie zdenerwuje i ja wyskoczę z orzeczeniem i będę się domagał moich praw w tej sytuacji co wcześniej przedstawiłem co on może mi zrobić i jakie tego będą konsekwencje ???
Z gory dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Szymon
Nadrzędny Autor ulena Dodany 2011-04-19 21:36
Fajnie jest zjeść ciastko i mieć ciastko.
Nadrzędny - Autor bluengel Dodany 2011-04-19 21:45
Prościej by było znacznie, gdybyś jednak zechciał sam sobie odpowiedzieć, o co Ci chodzi...
Ulena ma świętą rację, pomyśl o tym.

A dlaczego chciałbyś prawo interpretować wyłącznie od razu na własną korzyść, nawet w przypadku działania zupełnie nie zasługującego na pochwałę...?