www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / utrata renty (2534 - wyświetleń)
- Autor krycha12333 Dodany 2007-02-01 20:16
Witam.mam37 lat od czterech lat otrzymywałam rente z tytułu częściowej niezdolności do pracy(epilepsja).W 2005podjęłam pracę na1/4 etatu.Powiatowy orzecznik przyznałmi statut osoby niepełnosprawnej w stopniu umiarkowanym w celach poza rentowych.Dnia 18 01 2007 miałam komisję lekarskąZUS ponieważ rente ZUS miałam na czas określony.Mój stan zdrowia sięnie poprawiłnadal rokowania są niepewne wyniki eeg nieprawidłowe.Tym razem jednak nie przyznano mi renty.Napisane mam tylko ,że przy ocenie niezdolności do pracy uwzględniono:stopień upośledzenia funkcji ustroju,poziom wykształcenia[średnie] charakter wykonywanej pracy(pracuję jako pomoc barmana w restauracji zajmujęsię kontaktami z klijentami popracujępo 2 godz dziennie)wiek,możliwość innej pracy.Nic z tego nie rozumię chcę się odwołać ale nie wiem czy mam szanse może lepij byłosiedzićw domu za 400zł i nie szukać pracy na własną rękę .Co robić?
Nadrzędny - Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2007-02-02 11:46
Zgodnie z przepisami ustawy o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczen społecznych i rozporządzeniem ministra polityki społecznej w sprawie orzekania o niezdolnosci do pracy każdorazowo  lekarz orzecznik ustala przewidywany okres niezdolności do pracy, biorąc pod uwagę charakter i stopień naruszenia sprawności organizmu oraz rokowania odzyskania zdolności do pracy.
Od decyzji organu rentowego przysługują osobie zainteresowanej środki odwoławcze określone w odrębnych przepisach.