www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Praca osoby niepełnosprawnej w godzinach nadliczbowych (6782 - wyświetleń)
- Autor Małgorzata Lewandowska Dodany 2011-09-27 18:55
Mam umiarkowany stopień niepełnosprawności, pracuję jako diagnosta laboratoryjny /w laboratorium szpitalnym/. Z chwila przyjścia do pracy ,do szpitala, korzystałam z przywilejów i ulg osoby niepełnosprawnej tzn. krótszy czas pracy -7 godz. i 10 dni dodatkowego urlopu. Miałam kłopoty ze stawami biodrowymi / wrodzone zwichnięci stawów/. Z chwilą wymiany na endoprotezy, mój stan zdrowia  znacznie się polepszył . Obecnie mój zakład pracy wprowadza dyżury medyczne dla diagnostów i mam wszelkie kwalifikacje do pracy/ukończone studia , specjalizacja i staż pracy /. Przeszkodą jest moja niepełnosprawność.
Czy mogę pracować w godzinach nadliczbowych , gdy zgodę wyrazi lekarz zakładowy ?  Jaki limit godzin nadliczbowych jest ustalony dla osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności; jak będzie wyglądała sprawa czasu pracy , gdy dyżury w szpitalu wynoszą 24 godziny ?
Jeżeli  dyrektor szpitala nie wyrazi zgody na moja pracę w godzinach nadliczbowych ,mimo zgody lekarza zakładowego , to czy mogę wycofać orzeczenie o niepełnosprawności i zrezygnować z krótszego dnia pracy i dodatkowego 10 dniowego urlopu.
Bardzo proszę o jak najszybszą odpowiedź.
Nadrzędny - Autor Iota Dodany 2011-09-27 19:43
Szanowna Pani Małgorzato,

Nie jestem specjalistą, (nie mam związków z Centrum Integracji) ale wydaje mi się, że na część Pani pytań mogę odpowiedzieć, a ponieważ zależy Pani na czasie odpowiedzi, postaram się to zrobić. Wszystkie moje odpowiedzi należy sobie jednak albo jeszcze sprawdzić, albo poczekać na ostateczną opinię kogoś z CI.

> Czy mogę pracować w godzinach nadliczbowych , gdy zgodę wyrazi lekarz zakładowy ?