www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Praca na rencie uczniowskiej (7411 - wyświetleń)
- Autor Wojciech78 Dodany 2011-11-04 12:06
Witam serdecznie.

Mam 33 lata, jestem na okresowej rencie uczniowskiej od okolo 18 roku zycia i chcialbym podiac jakas legalna prace ale taka zeby nie stracic tej rety stajac nastepnym razem przed lekarzem orzecznikiem ZUS. Prosze o rade jak powinienem postepowac.

Oprucz tego probuje znalesc odpowiedz na nastepujace pytania.

1. Jaki okres zatrudnienia musze ewentualnie wykazywac jak bede sie ubiegal o przedluzenie renty a jakiego nie musze i czy ewentualne przerwy w ciaglosci stosunku pracy maja znaczenie i kiedy musze zgosic w ZUS ze podielem prace ?

2. Czy dla ZUS a w zasadzie dla orzecznika ZUS ma znaczenie czy pracowalem w zakladzie pracy chronionej czy nie ?

3. Co do wynagrodzenia za prace - gdybym przekroczyl w ktoryms z miesiecy dopuszczalna sume, ktora moge zarobic czy mam mozliwosc rozlicznia sie w stosunku rocznym czy tylko miesiecznym; jezeli zas moglbym w stosunku rocznym to komu i w jaki sposob to zglosic?

4. Zauwazylem ze oprocz typowego wynagrodzenia za prace, pracodawca moze zatrudnionemu dawawac pewne dodatki, interesowalo by mnie czy ktore z tych dodatkow nie wliczaja sie do sumy tych dochodow krorych nie powinienem przekroczyc aby reta nie zostala zmniejszona lub wstrzymana i czy ma znaczenie kwota poszczegolnych dodatkow lub ogolna ich suma ?
Chodzi mi oto czy jezeli zarabial bym wiecej tak ze moja reta powinna byc zmniejszona to czy pracodawca moglby ta sume moich zarobkow  rozbic na jakies dodatki w taki sposob zeby ona jej nie przekraczala i reta byla niezmiejszona.