www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / Telefony dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących (8666 - wyświetleń)
- Autor nitrum Dodany 2011-12-09 20:44
Witam,

jestem studentem Uniwersytetu Śląskiego, kierunek informatyka, i w ramach pracy naukowej rozwijam projekt, który zakłada stworzenie aplikacji na dotykowe telefony komórkowe, smartfony z systemem operacyjnym Android, która wspomagałaby osoby niewidome i niedowidzące. Celem jest zbiór nakładek, których mogliby używać inni programiści przy tworzeniu aplikacji, i które pomogłyby lub po prostu umożliwiły używanie tych aplikacji osobom niepełnosprawnym. W przyszłości projekt może się rozwinąć w osobny program wspomagający takie osoby w używaniu smartfonów dotykowych. Pierwszym etapem jest konsultacja z ewentualnymi odbiorcami. Chodzi właśnie o pomysły takich rozwiązań: zarówno prostsze problemy, takie jak wybór konkretnej akcji, gdy telefon prosi o decyzję, jak i bardziej złożone - do takich należy np. sposób przedstawienia i obsługi map, wskazywanie drogi osobom niewidomym. Na razie projekt jest w fazie wstępnej, dlatego prosiłbym o pomysły rozwiązań pierwszej kwestii, ale oczywiście wszystkie odpowiedzi będą mile widziane. Warto dodać, że w tej chwili w przygotowaniu jest obsługa gestów i głosu (w dwie strony - zarówno polecenia głosowe do urządzenia, jak i czytnik tekstów z urządzenia). Można także wykorzystać wibracje, wszelkiego rodzaju czujniki ruchu, w które smartfon jest wyposażony oraz inne rzeczy, o których być może zapomniałem wspomnieć lub po prostu ich nie znam. Bardzo dziękuję za pomoc, każdy pomysł i każde zdanie na temat interakcji osób niewidomych z nowoczesnymi telefonami będzie dla mnie cenne!

Pozdrawiam,
Olek
Nadrzędny - Autor orkistr18 Dodany 2011-12-21 18:40
Witam