www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / przystanek (6223 - wyświetleń)
- Autor alla Dodany 2012-04-22 20:13
Cześć
Jestem studentką wzornictwa. Właśnie pracuje nad pewnym projektem i byłabym wdzięczna gdybyście mogli mi troszeczkę pomóc. Temat projektu to przystanek komunikacji miejskiej, dla tramwaju lub autobusu. Chciałabym zaprojektować go w ten sposób aby był szczególnie przyjazny dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Myślałam o barierkach pomagających wstawać osobom o kulach, wygospodarowanym miejscu dla osób na wózku czy tablicy w języku Brailla`e i kilku innych rzeczach. Jestem osobą zdrową więc na pewno pewne rzeczy mi umykają. I dlatego chciałabym zapytać osób chorych. Czego brakuje Wam na przystankach? Czy na spotkaliście się z jakimiś problemi czekając na autobus? Czy przydałyby się udogodnienia? A może uważacie, że przystanki które istnieją nie wymagają zmian? Byłabym bardzo wdzięczna za podpowiedzi

Alla
Nadrzędny Autor Ella. Dodany 2012-04-22 20:24
Dla mnie często MPK staje za daleko od krawężnika. Mimo że autobusy są prawie wszystkie niskopodłogowe (tramwajem dawno nie jechałam) jest mi trudniej wsiąść a jestem chodząca nie na wózku. Kolejki elektryczne są zbyt oddalone od peronu i tu też jest problez wśiąść i wysiąść.
To tyle co mogę napisać. Ludzie nie są nieczuli i potrafią bez proszenia pomagać. Może dlatego mniej zwracam uwagę na niedogodność.
Nadrzędny Autor Iota Dodany 2012-04-22 23:33 Zmieniony 2012-04-22 23:41
Są miejsca, gdzie granicę jezdni na przystanku (tak jak czasem na przejściu dla pieszych) oznacza się specjalnymi wypustami w chodniku, na potrzeby osób niewidomych.