www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Jednooczny (6849 - wyświetleń)
- Autor Iwom Dodany 2012-05-23 21:40
Witam mam 20 lat i mam pytanie czy jak jestem jednooczny to mi coś przysługuje?  U mnie nik mi niechcące nakierować czy mogę iść na komisje orzekając niepełnosprawność itp może ktoś z was coś mi przybliży bo jestem zielony .Druga sprawa o co się mogę starać i ewentualnie jaki stopień mogę dostać. Pani doktor mi kazała  iść do szpitala i do zusu po rete socjalna  i po wniosek o niepełnospranych. Jedno oczny jestem od urodzenia a drugie oko sprawne się bardzo meczy. 
Nadrzędny - Autor REA Dodany 2012-05-24 17:27
Oczywiście - bierz dokumentację lekarską od lekarzy, zwłaszcza okulisty, druki z Centrum Orzekania o niepełnosprawności - musi wypełnić lekarz!!!
Moim zdaniem możesz też starać się o rentę socjalną z ZUS. Czy dadzą trudno powiedzieć ale spróbować warto.
Pozdrawiam i działaj :-) Masz duże szanse! :-)
Nadrzędny - Autor michoo7 Dodany 2012-05-29 08:23
Prosze Cie nie mydl mu oczu - ma małe szanse z jednym sprawnm okiem dostanie co najwyzej stopień lekki a na socjalke musiałby miec orzeczona calkowita niezd do pracy - malo realne przy dzisiejszej polityce Zus-złodziei...
Nadrzędny - Autor Kundzia Dodany 2012-05-29 14:41
mam koleżenkę która ma wadę tylko minus 3 w obu oczach i ma umiarkowany stopień na stałę na oczy, zatem dużo zależy od szczęścia
trzeba się samemu przekonać zarówno w ZUS i orzeczenictwie pozarentowym

Złodziejski Uzdrowiciel Społeczeństwa - tam może być znacznie trudniej
Nadrzędny - Autor Agnieszka Dobek Dodany 2012-05-29 21:18
Może ta koleżanka z wadą wzroku -3 ma jeszcze udokumentowane inne schorzenie (-a) i dlatego dostała umiarkowany.