www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Praca / Rencista a własne wyroby... (3448 - wyświetleń)
- Autor Batavus Dodany 2012-06-02 18:46
Rencista a własne wyroby...

Umiałbym robić obrazki ze słomy rożne widoki.
W takim stylu jak na foto.http://www.ns.net.pl/~bingor/przedmioty/g0046_2.jpg

Umiem je też sprzedawać na parkingu pod skansenem w SIERPCU czy w OLSZTYNKU.

Tylko jak to robić aby było to legalnie?
Uważam, że po okazaniu legitymacji rencisty. Policja, Straż Milejska, czy ktoś z Urzędu Skarbowego
powinien odwrócić się na piecie i odejść.

andrzej540i@wp.pl

Nadrzędny Autor Iota Dodany 2012-06-03 23:15
Panie Andrzeju,

Zacznijmy od tego, że nie jestem prawnikiem. Trochę się tym tematem interesowałam, ale tak naprawdę nie jestem osobą szczególnie kompetentną w temacie...

> Uważam, że po okazaniu legitymacji rencisty. Policja, Straż Milejska, czy ktoś z Urzędu Skarbowego powinien odwrócić się na piecie i odejść.


Renciści są dokładnie takimi samymi obywatelami jak reszta Polaków, chyba, że prawo wyraźnie daje nam jakiś przywilej. Pańska czy moja zielona legitymacja nie ma żadnej dodatkowej mocy przetargowej.

1) Zdaje się, że taka sprzedaż jaką Pan postuluje może być realizowana praktycznie wyłącznie poprzez działalność gospodarczą (i nie ma tu żadnych wyłączeń dla rencistów).
2) Obowiązują ewentualnie przepisy o ograniczeniach dotyczących sprzedaży w miejscach publicznych (art. 60 kodeksu wykroczeń, bodajże).

Oczywiście ma Pan prawo do swojego zdania (czyli do „uważania że”). Ale to że ma Pan takie zdanie nie będzie miało znaczenia, chyba że wybierze Pan posła, który pomoże przeprowadzić takie zmiany przez polski parlament. Tak ja nie ma znaczenia jakie ja mam zdanie na temat systemu podatkowego, dopóki nie wpłynę jakoś na jego zmianę.