www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Dofinansowanie dla niepełnosprawnego rolnika - pomocy (3731 - wyświetleń)
- Autor Bruksel Dodany 2012-08-30 20:16
Witam,
jestem niepełnosprawnym rolnikiem (opłacam KRUS) od 5 lat i chciałabym się dowiedzieć czy mogę się starać o jakieś dofinansowanie z PFRON czy innych instytucji. Na samochód wiem że nie mogę bo nie uczę się ani nie jestem nigdzie zatrudniona. Prosiłabym o pomoc bo moja sytuacja materialna nie jest zbyt wesoła a nawet najmniejsza kwota czy jakiś sprzęt byłby "gwiazdą z nieba". Będę wdzięczna za pomoc.
pozdrawiam.
Nadrzędny - Autor mariolaa Dodany 2012-08-31 21:04
Witaj Bruksel.  Mozesz wystąpic do PFRON o refundacje składek na ubezpieczenia społeczne rolników. Wynika to z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.art 25a pkt 2. Trzeba mieć stopień niepelnosprawności i oplacac terminowo skladki w calości a potem wystepuje się o refundację w okresach kwartalnych. Pozdrawiam.
Nadrzędny - Autor Bruksel Dodany 2012-09-02 07:56
O tym już słyszałam i właśnie złożyłam wniosek :-) ale bardzo dziękuję za pomoc. Może są jeszcze inne jakieś możliwości?
Nadrzędny - Autor REA Dodany 2012-09-02 13:11
A dlaczego opłacasz tylko od 5 lat? Jeśli jesteś o.n. rolnikiem to chyba coś na tej "roli" robisz - robicie, coś uprawiacie, no bo chyba nagle nie stałeś się sam rolnikiem do tego ubogim - na biedę trzeba zapracować :-)
Może zaraz ponieść się "larum", że mamy pomagać. Ja uważam jednak, że nie wszystkim za każda cenę. Znam kilku (w tym kobiety) takich NIBY rolników, którzy na wsi w życiu nie byli i niczego nie uprawiali, oczywiście opłacają KRUS, jedna z "pań" w życiu żadną pracą się nie zhańbiła :-(
Nadrzędny - Autor Bruksel Dodany 2012-09-16 09:32