www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Sprzęt i rehabilitacja / protezy - wygląd - indywidualizacja (3236 - wyświetleń)
- Autor magieta Dodany 2013-11-09 16:37
Dzień dobry,

mam pytanie do wszystkich użytkowników protez. Czy jesteście zadowoleni z estetycznego charakteru swoich protez, nie przeszkadza wam ich bardzo techniczny wygląd? Czy na rynku polskim (osobiście nic nie znalazłam ale może nie wiem jak szukać) można znaleźć inicjatywę pokrewną z http://www.bespokeinnovations.com/( projektują indywidualne obudowy na protezy, współpracując przy tym z każdym klientem). Czy mając możliwość skorzystalibyście z takiej usługi. Może jednak problem nie istnieje i nikt nie czuje takiej potrzeby.

Jestem studentką Wydziału Wzornictwa na Warszawskiej ASP i chciałam poruszyć problem indywidualizacji wyglądu protezy, która bądź co bądź staje się częścią użytkownika i równie dobrze mogła by tak wyglądać. Nie chodzi mi przy tym o estetyczne wykończenie imitujące skórę i ciało, a pójście o krok dalej ku ekspresji.
Będę niezmiernie wdzięczna, za każdą odpowiedź na moje pytania. Może również znalazł by się ktoś chętny by ze mną rozwinąć ten temat?

Pozdrawiam,
Magda
Nadrzędny - Autor bluengel Dodany 2013-11-09 22:20
Magda,
ile protez na żywych ludziach w życiu widziałaś?
Nadrzędny Autor magieta Dodany 2013-11-10 12:59
Protez na żywych ludziach - żadnej. A dlaczego? Bo nie ma tak wielu ludzi, nie pokazują protez. Nie wiem, mogę tylko zgadywać. Jednak to, że nie widziałam protez nie znaczy, ze nie miałam styczności z ludźmi z różnym stopniem amputacji.
Jednak, czy to znacz, że nie będę potrafiła zająć się tym tematem? Niewykluczone ale nie konieczne. Zauważyłam pole w którym można coś zrobić ale równie dobrze może nie być problemu, bo to tylko mój wymysł. Chcę się przekonać.