Witam ,
długo napisałam owszem, jednak zainteresowani przeczytają , tak przypuszczam .
Czasem trudno jest pytać o sens cierpienia , bo może sesnu tak naprawdę nie ma ..może nie pytać, bo nie znajdziemy odpowiedzi, jak na wiele pytań zresztą.
nawet,
Jezus krańcowo przygnębiony, głośno woła do Ojca:" Jeśli to możliwe, oddal ode mnie ten Kielich" Jest to krzyk natury, która udręczona, zwraca się z ufnością do Nieba. I choć wie, że nie będzie wysłuchany w tym, czego żąda, jednak prosi, ponieważ tak chce.
A jeśli mamy rozmawiać o naszym cierpieniu , to właśnie z nim Jezusem, Bogiem, sam na sam, a może na łonie przyrody, niczym on Jezus , modlitwa w ogrójcu ,
a kapłan , on nie wiele nam pomoże , to zwykły człowiek pośrednik rozmowy z Bogiem ,
Ja często zamykam się w swoim cierpieniu i bólu i wtedy najlepiej dogaduje się z Bogiem po cichu w skrytości.
Szukałam dowodów na to jak kiedyś ludzie radowali się, wszędzie jest aby szukać radości , która ma pomóc człowiekowi urozmaicić jego smutny los, a tam też są czasem odpowiedzi na nasze zagadki jak żyć .
Pisma mówią kto śpiewa po trzykroć się modli, a jednocześnie jest czymś rozładowującym nasz zły stan emocjonalny .
A oto przytaczam fragmenty:
>Muzyka w Piśmie Świętym
Stary Testament
Lud Starego Przymierza był bardzo związany z muzyką. Zajmuje ona stałe miejsce przy różnych wydarzeniach życiowych, towarzyszy Izraelitom na przykład podczas pracy na roli, przy żniwach, winobraniu (Por Iz 9,2; Jer 31, 4n); jest towarzyszką wypraw wojennych, bitew i zwycięstw (Wj 15, 1-18; Sdz 5; Jdt 15, 12-16. 17)
Muzyka towarzyszy najważniejszym wydarzeniom historii zbawienia. Z góry Synaj, z Góry Przymierza głos Jahwe odzywa się przy dźwięku "potężnej trąby" (Wj 19, 16-19).
Muzyki nie mogło też zabraknąć podczas wprowadzenia Arki Przymierza do Jerozolimy: ( 2 Sm 6, 5).
Możliwość intonowania nowej pieśni jest darem Jahwe. To "On włożył w moje usta śpiew nowy, pieśń dla naszego Boga" (Ps 40, 4a).
Nowy Testament
Pierwsi chrześcijanie nie tylko wzrastali w muzycznej tradycji Izraela. Nowe chrześcijańskie nabożeństwa, nie zniosły od razu praktyk modlitewnych przepisanych Prawa Mojżeszowego.
Sam Jezus daje przykład kultywowania tradycyjnego śpiewu o charakterze para-liturgicznym. Pierwsza Eucharystia zakończona została śpiewem. Po odśpiewaniu hymnu wyszli w stronę Góry Oliwnej (Mk 14,26; par. Mt 26,30). Prosty śpiew wspólnotowy jest od samego początku naturalną formą modlitwy wyznawców Chrystusa. (Dz 16,25, Jk 5,13).
W poszukiwaniu elementów "teologicznej" koncepcji muzyki nie sposób pominąć dwóch znamiennych tekstów Kol 3,16 i Ef 5,18-20. Paweł wymienia różne "gatunki" muzyki kościelnej: psalmy, hymny, pieśni pełne Ducha. Śpiew to jeden ze sposobów w jaki Słowo Chrystusa i Duch Boży dosięgają i ogarniają wierzących oraz budują z nich Kościół. Śpiew wspólnoty z jednej strony zmierza do uwielbienia Boga z drugiej służyć ma wzajemnemu pouczeniu, upomnieniu, zbudowaniu we wierze. Wewnętrzna moc śpiewu jest sposobem wzajemnego napełniania się Duchem. Duch Św. jest dawcą radości, a radość dzielona z innymi sięga po muzyczne środki wyrazu.
MUZYKA W PIŚMIE ŚWIĘTYM (fragmenty mówiące o chwaleniu Boga śpiewem i muzyką) Joz 6, 8-9
8. I stało się, jak Jozue rozkazał ludowi. Siedmiu kapłanów, niosących przed Panem siedem trąb z rogów baranich, wyruszyło grając na trąbach, Arka zaś Przymierza Pańskiego szła za nimi.
9. Zbrojni wojownicy szli przed kapłanami, którzy grali na trąbach, a tylna straż szła za Arką, i tak posuwano się, stale grając na trąbach.
1 Sam 16, 14-19.23
23. A kiedy zły duch zesłany przez Boga napadał na Saula, brał Dawid cytrę i grał. Wtedy Saul doznawał ulgi, czuł się lepiej, a zły duch odstępował od niego.
Ps 57, 8-11
8. Serce moje jest mocne, Boże, mocne serce moje; zaśpiewam i zagram.
9. Zbudź się, duszo moja, zbudź, harfo i cytro! Chcę obudzić jutrzenkę.
10. Wśród ludów będę chwalił Cię, Panie; zagram Ci wśród narodów,
11. bo Twoja łaskawość aż do niebios, a wierność Twoja po chmury!
Ps 92, 2-4
2. Dobrze jest dziękować Panu i śpiewać imieniu Twemu, o Najwyższy:
3. głosić z rana Twoją łaskawość, a wierność Twoją nocami,
4. na harfie dziesięciostrunnej i lirze i pieśnią przy dźwiękach cytry.
Ps 150
3. Chwalcie Go dźwiękiem rogu, chwalcie Go na harfie i cytrze!
4. Chwalcie Go bębnem i tańcem, chwalcie Go na strunach i flecie!
5. Chwalcie Go na cymbałach dźwięcznych, chwalcie Go na cymbałach brzęczących:
6. Wszystko, co żyje, niech chwali Pana! Alleluja.
A jeszcze jest mnóstwo innych przekazów mówiących, że nie tylko cierpienie człowiekowi dano.
Pozdrawiam wszystkich, sił życzę aby znaleźli swoje małe radości, miejsce, wśród trudności swego istnienia .