Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie. Informację o niepełnosprawności można pominąć w CV. Natomiast jeżeli niepełnosprwaność może mieć wpływ na pierwszy konatkt z pracodawcą np. osoba poruszająca się na wózku może mieć problem ze zgłoszeniem się na spotkanie, jeżeli budynek jest niedostosowany czy osoba niesłysząca lub z dużą wadą wymowy nie porozumie się przez telefon itp, wówczas w informacjach dodatkowych należy podać takie dane.
Dobrym momentem na poinformowanie pracodawcy o niepełnosprawności jest rozmowa osobista, ale znowu należy tę informację podać pod koniec spotkania, po wszystkich informacjach merytorycznych / doświadczenie, umiejętności, atuty/. Warto również pamiętać o równoczesnym przekazaniu potencjalnemu pracodawcy informacji o korzyściach z zatrudniana osoby z niepełnosprawnością.
Koniecznie natomiast należy poinformować o stanie zdrowia i posiadanym orzeczeniu ,lekarza medycyny pracy, do którego na badania kieruje pracodawca.
W razie dalszych pytań proponujemy kontakt z Infolinią 0801 801 015