www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Niepełnosprawny, a dojazd do pracy. (9829 - wyświetleń)
- Autor Jamisty Dodany 2009-11-27 12:01
Czy rzeczywiście nie ma żadnej możliwości, żeby osoba niepełnosprawna (stopień znaczny), zatrudniona na otwartym rynku pracy, uzyskała dofinansowanie do kosztów dojazdów i powrotów do i z pracy? Jest taka opcja tylko i wyłącznie w przypadku zakładów pracy chronionej?
Nadrzędny - Autor bluengel Dodany 2009-11-27 12:23
Teoretycznie każdy pracodawca może (za pomocą pewnych mechanizmów) dofinansować takie operacje z własnych środków - i to jedyna możliwość (z naciskiem na możliwość) zależna od zasobności i dobrej woli szefa. Ale nie ma ani obowiązku (ZPChr zresztą też nie) ani narzędzi w postaci ulg czy dofinansowań ze źródeł publicznych (o które pewnie pytasz).
Różnież teoretycznie, wynika to m. in. z tego, że nie ma obowiązku, aby każdy ON pracował (jakkolwiek surrealistycznie to brzmi). Może - nie musi. "Państwo" np. ma obowiązek zapewnić dojazd dzieciom do momentu, kiedy istnieje obowiązek szkolny (czyli chyba obecnie gimnazjum), ale dalej też już muszą się martwić same. Chore to trochę i szkoda, że nie pracuje się na takimi pomysłami, aby to zmienić. A wydaje się kupę kasy na durne szkolenia o pisaniu CV...
Nadrzędny Autor rafallbn1981 Dodany 2009-11-28 14:08
o tych dojazdach pisalem jakis czas temu, poniewaz sam sie z tym problemem borykalem. NIE MA I NIE BEDZIE DOWOZU ON DO PRACY DLA TYCH, CO SAMI NIE SA W STANIE DOTRZEĆ. poprostu jestesmy skazani na renty. tu zawsze sie faworyzuje dzieci i uposledzoe osoby. WTZ maja zapewniony dojazd na warsztaty, chodza do kina na dyskoteki, i co to ma wspolnego z pzystosowaniem do pracy? w kolko od 20 lat gadaja organizacje pozarzadowe ze ON sa nie wykrztalceni, nie umieja obslugiwac komputerow. to paranoja bo ON potrafia obslugiwac, a organizacje nic nie wnosza nowego z kursow tylko od 20 lat robia durne szkolenia z pisani cv i obslugi komputera. juz nie raz mowilen ze organizacje pozarzadowe zeruja na nas i im nie zalezy na popraie bytu ON.
Nadrzędny - Autor Ella Dodany 2009-11-28 18:58
Rafał To ja mam pytanie ?
Dla kogo są te duże auta kupione z dofinansowania PFRON? Do pracy nie do szkoły nie do szpitala i z powrotem nie nie mówiąc o dojazdach odległych np. 50km do poradni ZOZ i z powrotem. U nas jest kilka takich i "puste" jeżdżą po ulicy np to totalizatora czy Biedronki. Ja tylko pytam nie szukam zwady.
Nadrzędny Autor rafallbn1981 Dodany 2009-11-28 19:46
one to tylko zwykle taxi, placisz to jedziesz. poprostu wiem co mowie, bo staralem sie o prace i o dojazd do pracy (nie za darmo, ale o rozsadna zaplate w granicach tyle ile zdrowy czlowiek ponosi koszty na dojazd do pracy). dlatego uwazam ze program samochodowy z pfron powinien miec nastepujacy warunek: albo dojazd do pracy, albo samochod. I bylby wybor, ze jesli chcesz dojazd do pracy to niemozesz wziac samochodu itd. A obecnie to jest tak ze wiekszosc rodzicow bierze samochody z pfron i jezdza sobie gdzie chca, a dziecko ich wozi panstwo na koszt podatnikow (chodzi o wtz czy do szkoly), a my niemamy nic.
Nadrzędny - Autor Ella Dodany 2009-11-28 20:18
Rafał auta nie mam, ale i z tego nie mogę korzystać takie podobno są przepisy. Mnie tylko ciekawiło kto w takim razie jeździ .... Owszem mogę płacić ale nie więcej jak za busa zwykłego bo inaczej mi sie nie opłacałoby.
Nadrzędny Autor rafallbn1981 Dodany 2009-11-29 10:35
no to wogole daruj se busy, bo nic nie zmienisz i szkoda nerwow. kulawy kulawemu tez bedzie klody pod nogi rzucal. niestety nasz grupa spoleczna nie jest solidarna. ON sa gorsi niz kapusie.
Nadrzędny - Autor Ella Dodany 2009-11-29 13:48 Zmieniony 2009-11-29 13:52
Rafał. Wiem o tym aż za dobrze. Poznałam smak jako sprawna a teraz jako ON. Za Bus zapłacę od 5 do 8 zł w zależności gdzie jadę a te dla ON podobno są ponad 15 zł za ileś tam km. Czyli tańsze są busy dla sprawnych. No i wiesz jest ok. Pomogą wsiąść i wysiąść. Nie marudzą i nie narzekają. Ustąpią miejsca jak nie ma. Nie narzekam na ogólne środki lokomocji.

pozdrawiam
Nadrzędny Autor Boginka Dodany 2009-11-29 14:31

> Czyli tańsze są busy dla sprawnych.


Ellu ekonomia jest nieubłagana - kiedy klientów jest więcej, usługa może być tańsza "na głowę" natomiast żeby usługa dla mniejszej grupy ludzi była tańsza niż ta masowa, musi ktoś do tego interesu dopłacać.
Nadrzędny - Autor Ella Dodany 2009-11-29 14:49
Wiem Boginko tylko tak się składa że kolekturę mam za oknem i widzę kto jeździ takimi autami dlatego poruszyłam ten temat. Nadal wolę jeździć że sprawnymi bo jest z nimi naprawdę ok. Dodam że połowa to młodzież i nie znam ich a mimo to jest super.
Nadrzędny Autor rafallbn1981 Dodany 2009-11-29 15:30
bo swiat on jest weselszy niz kulawych. kulawi sa wredni i paskudni z charakeru i ne jeden by na drugiego zakapowal.
Nadrzędny - Autor Ella Dodany 2009-11-29 16:04
:-)
Nadrzędny - Autor siwek Dodany 2009-11-29 16:07
Co tu kapować?
Nadrzędny - Autor rafallbn1981 Dodany 2009-11-29 16:26
wszystko, zakapuja np. ze pracujesz i masz rente, albo ze dlaczego ty dostales cos a on nie dostal. ze ty jak chcesz miec dojazd to se walcz, my mamy i i nie licz na naszego busa.
Nadrzędny Autor Centrum INTEGRACJA Dodany 2009-12-08 10:49
W chwili obecnej przepisy mówią o tym, że dojazd do pracy może być dofinansowywany tylko w Zakładach Pracy Chronionej. Środki na takie dofinansowanie pochodzą z Zakładowego Funduszu Rehabilitacyjnego. W firmach otwartego rynku pracy zapewnienie takiego dojazdu nie jest w żaden sposób dotowane i decyzja o uruchomieniu takiej usługi zależy tylko i wyłącznie od firmy
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Porady Centrum INTEGRACJI / Niepełnosprawny, a dojazd do pracy. (9829 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999--2008 Markus Wichitill