www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Forum rodziców / Rodzice Dzieci Autystycznych (Strona 3) (139644 - wyświetleń)
1 2 3 Poprzednia strona Następna strona  
Nadrzędny - Autor gosiula Dodany 2011-01-31 16:50
Mam styczność z osobami z autyzmem i bardzo interesuje mnie to zaburzenie, dlatego też piszę pracę licencjacką na ten temat. Jednak do tej pracy potrzebuje wywiadu z rodzicem dziecka autystycznego, dlatego też prosiłabym, aby Państwo, którzy chcą mi pomóc odpowiedzieli na poniższe pytania i odesłali je na mojego maila: ups50@wp.pl :
1. Kiedy stwierdzono autyzm u Pana/Pani dziecka?
2. Jak przyjął(a) Pan/Pani tę wiadomość?
3. Jak wpłynęła ta diagnoza na funkcjonowanie Państwa rodziny?
4. Jakie cechy i zachowania przejawia Pana/Pani dziecko?
5. W jaki sposób Pani/Pana starała się zdobyć informacje dotyczące autyzmu?
6. Czy poznanie i zrozumienie specyfiki autyzmu wpłynęło na stosunek Pana/Pani wobec dziecka?
7. Jakie działania podejmuje Pan/Pani w celu poprawy funkcjonowania swojego dziecka?
8. Co wg. Pana/Pani jest najtrudniejsze do zaakceptowania w tym zaburzeniu?
9. Z jakich instytucji pomocy Pan/Pani korzysta?
10. Czy dziecko chodzi do przedszkola np. integracyjnego?
11. Jak ono funkcjonuje w grupie z innymi dziećmi?
12. Jaki ma ono kontakt z innymi dziećmi?
13. Czy w tym przedszkolu ma ono dodatkową pomoc w osobie nauczyciela wspomagającego?
14. Jakie działania są skierowane na to dziecko przez nauczyciela wspomagającego?
15. Czy zauważył Pan/pani zmiany w zachowaniu i postępy pod wpływem działań nauczyciela?
16. Jaki wpływ na to dziecko ma przedszkole? Czy chętnie chodzi do tego przedszkola?
17. Jak wygląda Pana/Pani współpraca z przedszkolem?
18. Czy kontaktuje się Pan/Pani z innymi rodzinami, których dzieci również chorują na autyzm?
19. Czego nauczyło Pana/Panią zaburzenie dziecka?
20. Jaką widzi Pan/Pani przyszłość przed swoim dzieckiem?
21. Jakich rad mogłaby Pani/Pan udzielić innym rodzicom mającym dzieci z autyzmem?

Z góry bardzo dziękuję tym, którzy pragnęli mi pomóc i jestem calym sercem z rodzicami dzieci zaburzonych autyzmem!
Pozdrawiam! .
Jeśli ktoś chciałby tutaj udzielić odpowiedzi na pytania, również byłabym bardzo wdzięczna
Nadrzędny - Autor BEATA22 Dodany 2011-02-01 12:16
Witam,
mam informację dla rodziców w sprawie wczesnego wspomagania. Rzeczywiście fundacja BONO ma dotację na te zajęcia i mają jeszcze wolne miejsca na ten rok. Korzystam z ich pomocy. Są bardzo pomocni. Podaję ich namiary tel. 22 392 83 07,22 392 03 67
Nadrzędny Autor izolda05 Dodany 2011-02-18 15:51
Witam wszystkich. Jestem matką 18-letniego syna cierpiącego na autyzm. Do tej pory jakoś sobie radziłam, ale kiedy wszedł w wiek dojrzewania, kontakt z nim jest bardzo zły. Chciałam zapytać, czy ktoś mógłby polecić dobrego lekarza psychiatrę na terenie Warszawy, bo potrzebuję takiego specjalisty. Mój dotychczasowy lekarz niestety nie sprawdza się, więc jeśli ktoś ma godnego polecenia lekarza, to bardzo proszę o poradę. Najlepiej jak byłby to lekarz, który ma doświadczenie w pracy z dziećmi autystycznymi.
Pozdrawiam
Nadrzędny Autor Wioletta29 Dodany 2013-02-04 16:32
Witam ja mam takie pytanko, a gdzie ta fundacja BONO znajduje .
Nadrzędny Autor Kajka31 Dodany 2024-04-24 09:34
Raczej sporadycznie się z córką bawię. Dużo ćwiczymy pod kontem zajęć logopedycznych, wygłupiamy się razem, staram się angażować ją w moje obowiązki domowe ale jak nie chce to idzie bawić się sama do pokoju. W ogródku za to uwielbia coś porobić ze mną. Gdy wieczorami dostawała małpiego rozumu o którym wspomniałas to zaczęłam ją wcześniej kłaść spać i przesuwałam o godzinę wcześniej porę kompieli, kolacje tak aby poszła spać też godzinę wcześniej. U nas pomogło. Wszystkie zabawki pochowane. Oczy ich nie widzą to się nie znudzą! Serio. One się nudzą zabawkami od samego patrzenia na nie. Nie muszą nawet ich do rąk brać.

Jeśli szukalibyście wartościowych książek dla dzieci, warto jest zajrzeć sobie do księgarni  Matfel https://matfel.pl/ Mają tam spory dział z ksiązkami.
Nadrzędny - Autor Fizjodar Dodany 2012-02-28 16:09
Witamy,
Jesteśmy grupą fizjoterapeutów i pedagogów, specjalistów, zafascynowanych pracą z ludźmi. Mając na celu wszechstronny rozwój naszych pacjentów, pracujemy w oparciu o specjalnie przygotowany, indywidualnie dostosowany do potrzeb program terapeutyczny.
Jesteśmy zdania, że tylko indywidualne i kompleksowe podejście do pracy z pacjentem, przynosi wymierny efekt w postaci widocznych postępów.
Zapraszamy na naszą stronę internetową www.fizjodar.pl i zapoznanie się z szeroką ofertą naszego centrum.
Oferujemy bezpłatne konsultacje fizjoterapeutyczne i pedagogiczne.
Znajdź nas również na www.facebook.pl/rehabilitacjafizjodar
Nadrzędny Autor Wioletta29 Dodany 2013-02-27 10:31
mam pytanie skont można dostać pieniądze na rechabilitacje dziecka bo u nas w OPS to się niedostanie bo trzeba spełniać warunki zarobków .
  
Nadrzędny - Autor kaja1988 Dodany 2012-04-13 09:35
witam serdecznie mam 24lata wychowuje sama 4letnią córkę która do tej pory nie jest do końca zdiagnozowana chodź na pierwszy rzut oka widać że ma zaburzenia ze spektrum autyzmu nie mówi czasem tylko wypowie jedno albo dwa słowa badania w poradniach wkluczają autyzm ale pani od zajęć     wwr widzi autyzm podobnie jak neurolog. Vanesska jest dość ruchliwym dzieckiem odkąd ma zajęcia z wwr i chodzi do przeczkola dla dzieci z zaburzeniami poszła bardzo do przodu zaaczeła chcieć wychodzić z domu,bo kiedyś każda próba kończła się chisterią, teraz nawiozuje kotakt wzrokowy,prztula się czasem nawet ma ochote na zabawe,wgłupy. Nadal jednak chodzi tylko jedną drogą w określone miejsca,komunikuje się za pomocą gestów słów używa b.rzadko nadal jest pampersowana,momętami bawi sie schematcznie kiedyś lubiła patrzeć w lustro,z czasem okazało się że córka posiada b.dobrą pamięć i zapamiętuję wszystko jak komputer i chodź sprawia wrażenie "głupiutkiej" to okazuje się że myszka dużo umie i ma ogromny potecjał ale tylko nie chce go zaprezentować,kotakt z rówieśnikami jest dziwny bo kundzia lubi dzieci i ich towarzystwo tylko niewie co ma z nimi robić. je określone potrawy. Boje się że córkę zbyt późno dobrze zdiagnozują i żadna terapia wtedy nie pomoże a czas płynie.
Nadrzędny - Autor REA Dodany 2012-04-13 18:52
Pozdrawiam :-) i jako osoba nie obeznana z tematem ale matka, próbowała bym z innymi lekarzami - klinikami. Pamięć "komputerowa" dotyczy kilku chorób od urodzenia (nie tylko autyzmu).
Nadrzędny - Autor kaja1988 Dodany 2012-04-13 19:56
a z jakimi chorobami jeszcze? ja oczwiścię jeżdże z córką po różnych lekarzach ale gdzieś ciągle pojawia sie ten autyzm,jedni go widzą inni nie staram sie dużo pracować z córka i od początku udało nam sie dużo osiągnąć ale jeszcze dużo rzeczy wymaga wypracowania
Nadrzędny - Autor elka123 Dodany 2012-04-19 13:18
witam ja od 12 lat walczę z lekarzami i psychologami diagnoza upośledzenie w stopniu umiarkowanym żaden lekarz nie powiedział mi że to może być autyzmu ciężko mi czasami do niego dotrzeć ma swój świat i zamyka się w nim opowiada niestworzone rzeczy szybko się denerwuje  wybucha jak wulkan jak coś nie będzie po jego myśli jak zabieramy  mu komputer z internetem jest okropny wtedy wyzywa kopie  a potem cisza jak makiem zasiał  zamyka się w swoim świecie wszyscy domownicy muszą robić to co on chce czyli zabawa w motormiczego lub autobus te zabawy go interesują ,albo gdzieś jedzie albo szuka połączeń z nikąt pomocy do momentu prywatnej wizyty u alergologa  który otworzył mi oczy  i powiedziała o tej chorobie szukam kontaktu z rodzicami którzy są po terapj lub w trakcie jestem czasami już zmęczona tym wszystkim                                                                                                                                                                                                  pozdrawiam
Nadrzędny Autor kaja1988 Dodany 2012-04-20 10:38
moja córka też ma zdiagnozowane upośledzenie w stopniu umiarkowanym ale ewidetnie ma cechy autyzmu na zmiany też żle raguje z zakazami jest różnie z tym kotaktem też bo córka nadal nie mówi a w lipcu kończy 5lat jej zabawy zacznają być schematyczne itp są lepsze i gorsze dni w czerwcu kolejna wizta u neurologa zobaczmy co powie
Nadrzędny Autor Wioletta29 Dodany 2013-02-04 17:11
Witam ja mam córkę która ma zdiagnozowaną chorobę i z początku też miałam z nią problemy w domu jak i w szkole też na mnie  wymuszała jak i na członkach mojej rodziny.W  domu żeby jej coś podać, albo pozbierać zabawki  za nią , też zamykała się w sobie czasami wo gule nie  reagowała co się do niej mówiło  a już nie było mowy jak ktoś jej za hcianki spełnić nie chciał  to wybuchała płaczem .Jakiś czas była agresywna i mając 4latka dopiero zaczynała mówić . dziś jest już innym dzieckiem i ma 7 lat nie mam już z nią takich problemów jak kiedyś jestem z niej dumna że sobie prawie ze wszystkim radzi .pozdrawiam    
Nadrzędny - Autor REA Dodany 2012-04-20 17:01
Poszperaj w necie :-)
Być może to autyzm. Są grupy wsparcia - tam więcej Ci powiedzą :-)
Pozdrawiam i szukaj pomocy :-)
Nadrzędny - Autor kaja1988 Dodany 2012-04-25 09:44
a wie ktoś czy upośledzone dzieci prezentują też zachowania autystyczne np chodzenie jedną trasą,mówienie jag by samo do siebie nie zrozumiałych wyrazów nie tolerowanie zmian i krzyki bez powodu
Nadrzędny - Autor Stokrotka697 Dodany 2012-05-05 23:12
Witam  wszystkich! ja mam synka 5-letniego i on jest w trakcie diagnozy zespołu aspergera(spectrum autyzmu).Ma obsesyjne zainteresowania pociągami,autobusami oraz tramwajami.Ze wszystkigo ustawia pociągi,jest nadinteligentny pisze cyfry i literki,zapamiętuje wiersze i piosenki w całości po jednym przeczytaniu jemu,ciągle oglada te same bajki o pociągach.jak je obiad to wywala go na podłogę wywijając przy tym łyżką -leci samolot i patrząc ciągle w sufit i huśtając się.Jak oglada bajki to się kreci wkółko  albo biega po pooju.Potrafi układać 1000 puzzli i obrazki na tablicze mozaiki według wzoru.Bawi się tylko w wyuczone zabawy np.ustawia matę na podłodze i w rzedzie układa samochody cały czas tak samo a niech tylko ktoś mu sie sprzeciwi to będzie koszmar.Nie dogaduje się z dziećmi bije ich,kopie,gryzie.wyzywa zabiera zabawwki.W przedszkolu integracyjnym sobie z nim nie daja już rady jest coraz to gorzej.Jak mu sie nie spodobają kolory w poradni to potrafi powywracać krzesła,kopać w drzwi,drapać ściany a nawet dawaćc nogi na ścianę brudząc ją.Roznosi wszystkie poradnie,nie znosi żadnych zwierząt,psom mojej siostry tak dokuczał że jeden pies pogryzł go poszarpał mu wargę i nos.Nie czuje żadnego zagrożenia,nie rozpoznaje emocji,nie przypisuje znaczenia słowom,leki nic nie daja.Proszę niech mi ktoś pomoże bo nie wiem co mam dalej robić.Na dźwieki i hałasy reaguje zaciskaniem rękami uszu albo uciekaniem od tego,nie reaguje na polecenia i nie ma z nim kontaktu wzrokowego.Może ktoś mi poradzi fundację ja jestem z dzierżoniowa woj.dolnoślaskie.Może ktoś mi powie comam robić żeby było lepiej,bo jestem matka satnie wychowujacą dziecko.
Nadrzędny - Autor ssspinka88 Dodany 2012-05-06 23:43
Witam serdecznie. Mam do Państwa ogromną prośbę. Piszę pracę mgr na temat dogoterapii. Wiem,że u Dzieci z autyzmem ta terapia jest również wykorzystywana. Byłabym bardzo wdzięczna gdyby poświęcili Państwo kilka chwil i mogli odpowiedziec na pytania w mojej ankiecie. Jest ona anonimowa, a jej wyniki tylko pomogą mi w napisaniu pracy badawczej. Dziękuję z góry za chęci i poświęcony czas. Pozdrawiam ciepło, życzę dużo optymizmu i wiary w lepsze jutro.
Dla Tych wszystkich, którzy mogą mi pomóc w uzupelnieniu ankiety przesyłam link: http://www.ankietydlaciebie.pl/ankiety/pokaz/b1c4ef42-4614-6d54-13f4-4fa3d5b0e065
Nadrzędny Autor Natalia_Piotrowska Dodany 2012-06-11 18:15
Witam serdecznie,
Jestem studentką Pedagogiki Specjalnej na APS im. M. Grzegorzewskiej i jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej o temacie: "Psychospołeczne problemy rodziców wychowujących dzieci autystyczne". Do skończenia pracy niezbędne mi są również wyniki ankiet przeznaczonych dla rodziców dzieci autystycznych.

Zwracam się z olbrzymią prośbą, jeśli jest to możliwe, o wypełnienie mojej ankiety. Ankieta jest całkowicie anonimowa, a wyniki będą służyć wyłącznie celom naukowym i nie będą udostępniane osobą trzecim.
Ankieta dostępna jest na stronie internetowej: http://ebadania.pl/eb720cb2c0d2b9a9

Będę Państwu niezmiernie wdzięczna za pomoc,

Pozdrawiam,
Natalia Piotrowska
Nadrzędny Autor Mariola NP Dodany 2012-09-10 15:21
Witaj, Mam na imie Mariola mam mozliwosc pomoc osobom z dziecmi, ktore potrzebuja specjalnej opieki. Jezeli jestes zainteresowana to odezwij sie do mnie na adres e-mail mariola.nirdehammar.pietrow@telia.com
Nadrzędny - Autor wiola40 Dodany 2012-07-16 20:54
Witam mój synek ma 4 lata w zeszłym roku zdiagnozowano u niego autyzm,zaczął troche mówic jest bardzo mądry liczy do 20,lecz niechce siadac na nocnik.jest do tej pory pampersowany próbowałam już zakładac mu majtki ale wpada w szał,sciąga i szuka pampersa może ma ktos radę na to.
Nadrzędny - Autor waski1968 Dodany 2012-09-16 11:30
Witam miałem podobny przypadek tylko i wyłącznie  pomogły nagrody słowne typu brawo zuch świetnie itp. nie wnikałem w to że siusiał w majtki i na podłogę po kilku razach pomogło  teraz tylko na noc jest pampersowany pamiętaj zawsze mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi !!!
Nadrzędny Autor REA Dodany 2012-09-16 14:13
Święta racja! :-) dotyczy to nie tylko dzieci chorych, ale też zdrowych na każdym etapie rozwoju, nawet te prawie dorosłe pragną pochwały :-)
Pozdrawiam.
Nadrzędny Autor Wioletta29 Dodany 2013-02-04 18:03
Witaj ja też miałam podobny problem z moją córką miała 3 latka jak nosiła pampersy i też ma  chorobę autyzm .  Możesz mu kupić nocnik z melodyjką i wlej do niego wodę a wtedy on zagra pokaż synkowi i wytłumacz mu że jak  zrobi siku to on zagra po jednej próbie może się nie powieść  to spróbuj ponownie . moja bratowa też ma syna z tom chorobą i taką samą metodę stosowała i pomogło .pozdrawiam i daj znać jak ci idzie
Nadrzędny Autor Mariola NP Dodany 2012-09-10 15:15
Witam Kajas, na imie mam Mariola. Mam mozliwosc pomocy osobom, ktore bardzo jej potrzebuja. Jezeli jestes zainteresowana to prosze odezwij sie na ten adres e-mail mariola.nirdehammar.pietrow@telia.com
Nadrzędny - Autor kasi373 Dodany 2012-10-05 10:41
witam jestem młoda matką od niedawna dowiedziałam się że moje dziecko ma autyzm to był szok bo niewiem co mam robic chodzi do psychologa i psychiatry ale to i tak nie pomaga ma on 5 latek
Nadrzędny - Autor barbara33 Dodany 2012-10-05 15:41
troche późno się dowiedziałaś z autystycznym dzieckiem jak i z chorymi fizycznie pracuje się od małego poszukaj w sieci poradni ośrodków które się takimi dziećmi zajmują powodzenia i wytrwałości
Nadrzędny - Autor tosia Dodany 2012-10-20 17:11
Bardzo dobre efekty można osiągnąć wyuczając konsekwentnie - zadawanie polecenia do wykonania /zachęta/ i pochwała nawet jak się nie uda. Mój syn po 6 latach
nauczył się wiązać sznurówki:)
Bardzo korzystne jest wprowadzenie od malutkiego tańca. Na rękach /bliskość i wirowanie/. Uczy dotyku na PRZYSZŁOŚĆ i radości, bo taniec jest radością:)
To lepsze niż psychiatra!
Powodzenia
Nadrzędny Autor karol-p Dodany 2012-11-07 17:36
witam i pozdrawiam wszystkich rodziców autystyków
Nadrzędny Autor vanilla Dodany 2012-11-11 12:40
tosia co ty gadasz. Dla dziecka z autyzmem proponujesz terapię tańcem ? ;/
Nadrzędny Autor czeska Dodany 2012-11-12 14:58
rozumiem że poza tanczeniem z dzieckiem, korzystaliscie z terapii z prawdziwego zdarzenia ?
Nadrzędny - Autor melonik Dodany 2012-11-09 22:34
kasi373: Najwazniejsze to zadbac o dobra opieke. Skoro piszesz ze wizyty u psychologa i psychiatry nie pomagaja to byc moze nalezy poszukac innego specjalisty ?? Porozgladaj sie po okolicy, przeszukaj oferty w necie. A dziecko poslalas do przedszkola specjalistycznego ? Bo to wg mnie jedyna rozsadna opcja...
Nadrzędny - Autor tosia Dodany 2012-11-12 19:51
Taniec z dzieckiem zaczęłam od 2 miesiąca życia i systematycznie robiłam to do 15-ego roku.
Charakterystyczna sztywność mięśni ustępuje mniej więcej po minucie tańczenia, rozluźnia mięśnie,
wprawia w dobry nastrój i jednocześnie jest gimnastyką. Także pozwala na oswajanie z dotykiem
jeśli dziecko nie lubi dotyku - to jest bardzo ważne!
Z tego co pamiętam ok. 6 lat temu prof. Gałkowski był w trakcie przekładu takiej terapii jakiegoś
pana z Austrii. :-)
Nadrzędny Autor czeska Dodany 2012-11-28 20:49
ok Toska, dzięki za opis tej metody. Mimo to uważam, że to nie wystarczy. Dzieci autystyczne potrzebują profesjonalnej opieki, chociażby na etapie przedszkola terapeutycznego.
Nadrzędny - Autor melonik Dodany 2012-11-29 18:03
Taniec to nie wszystko, trzeba działac wielokierunkowo i poza prowadzeniem odpowiedniej terapii warto wprowadzić również dietę, że od momentu kiedy moje dziecko jest na diecie znacznie lepiej pracuje podczas terapii, jest znacznie spokojniejsze, nie jest tak mocno pobudzone.
Nadrzędny - Autor tosia Dodany 2012-11-29 19:06
Oczywiście że taniec to nie wszystko. Teraz gdy dziecko można szybko zdiagnozować i jest szeroka gama
terapii i terapeutów nie powinna mieć pani czeska kłopotu z odpowiednią terapią. Dieta jak najbardziej także
daje dobre efekty. Ja akurat wsłuchałam się w potrzeby żywieniowe dziecka / jadł to co chciał/ i nie żałuję.
Nadrzędny - Autor vanilla Dodany 2012-11-30 12:19
ja również wprowadziłam dietę dla dziecka i nawet pani logopeda zaczęła bardzo chwalić Michasia
Nadrzędny - Autor karol-p Dodany 2012-12-01 11:16
i jak sobie radzisz z dietą? ja już dwukrotnie próbowałem, ale nie umiałem sobie z nią poradzić
Nadrzędny - Autor vanilla Dodany 2012-12-01 22:09
na początku kiedy czytałam o diecie wykluczeniowej też byłam przerażona, ale natrafiłam na informacje, że nie każde dziecko potrzebuje takiej samej diety. Zanim zaczęłam skonsultowałam się z dietetykiem, wykonałam badania i pod zgodnie z zaleceniami wprowadzałam dietę. teraz jestem bardzo zadowolona. Michaś nie tylko lepiej pracuje podczas terapii, ale też patrzy nam dłużej w oczy, rozumie co do niego mówimy i znacznie lepiej śpi (wcześniej mieliśmy nieprzespane noce)
Nadrzędny - Autor karol-p Dodany 2012-12-02 17:16
a jakie zrobiłaś badania ?
Nadrzędny Autor vanilla Dodany 2012-12-03 18:50
były to badania krwi (morfologia, TSH, AST, ALT, itp.), posiewy kału i test, który najwięcej dał nietolerancji pokarmowych IgG. Michałek nie miał nigdy wysypki, ale zawsze mieliśmy problem z kupką i wzdęty brzuszek Wiedziałam, że coś jest nie tak, że ma alergię, ale w zwykłych testach nic nie wychodziło. po wprowadzeniu diety bez rzeczy, które pokazał test jest dużo lepiej Nie mamy już tak wzdętego brzuszka, kupka pojawia się codziennie i zdecydowanie Michałka nie boli już brzuszek..Michałek bardzo źle znosi pobieranie krwi, a tu wystarczyła krewka z palca więc byłam bardzo zadowolona.
Nadrzędny Autor Anna35 Dodany 2013-02-20 11:22
Witam Serdecznie
Jestem tu nowa mam pytanie mam syna 13 letniego gdzie ciezko było zdjagnozowac u niego autyzm (ale mam diagnoze juz autyzmu atypowego).Chodzi oto że sym miał komisje przez 4 lata było napisane ze nie jest zdolny do samodzielnej egzystecji a teraz na komisji zabrali mi punkt 7, ale ma napisane 12c.Teraz w piatek jedziemy na komisje odwoławczą do Poznania . Czy ktos juz był na takiej komisji czego moge sie spodziewac . Zaznaczam jeszcze ze dokumętacje którą dostarczałam na komisji umnie w Pile zagubiono i musze przywiesc do Poznania na nowo .Pozdrawiam Mama Kacpra
Nadrzędny - Autor Eliszewa83 Dodany 2013-02-22 20:38
Witam!!!U mojego 22 miesięcznego synka po paru wizytach pani psycholog zaobserwowała cechy autyzmu atypowego. Dziecko zostało poddane testom: "skala dojrzałości Dolla" oraz "skala rozwoju psychomotoryki Lezine-Bineta". Według pierwszej skali dziecko ma opóźnienie 9 miesięcy, a według drugiej opóźnienie o rok . Mamy za sobą także wizytę u laryngologa w celu wykluczenia problemów ze słuchem - słuch jest w porządku. Wczoraj robiliśmy badanie EEG, czekamy na wyniki. Byliśmy u psychiatry - specjalisty diagnozującego autyzm i po kilkunastu minutach stwierdził, że dziecko jest autystyczne. Obecnie czekamy w kolejce do centrum Maltańskiego w Krakowie, gdzie prowadzone są zajęcia z terapeutami (termin nie został jeszcze ustalony, czekamy na telefon).

Dziecko do roku rozwijało się książkowo, ale od momentu rozpoczącia chodzenia w wieku 14 miesięcy, nie odnotowaliśmy już znaczących postepów w innych dziedzinach.

Synek nie mówi niczego rozumnie, nie mówi ani mama, ani tata, lecz wymawia słowa dźwiękonaśladowcze (zauważylismy w jego "mowie" dużo powtórzeń), jest w stanie wypowiedzieć konkretne "słowo" ze swoich zasobów na nasze żądanie (co go zresztą bardzo cieszy), jednakże widać, że jest to dla niego trudne, gdyż szybko przechodzi do innych czynności. Nie jesteśmy natomiast w stanie rozszyfrować jego "mowy" - jego słów nie da się znaczeniowo  niczemu przypisać, nie wydaje się też, aby wypowidał się ze zrozumieniem (Wcześniej jego "pogadanki" były raczej związane z porą dnia, ze szczególnym natężeniem  wieczorem, obecnie nie ma już takiej zależności) .

Jego komunikacja z nami często polega na chwytaniu kogoś za rękę i prowadzenia go w kierunku zabawki, którą chce, lub w kierunku gdzie chce iść. Gdy się go woła często nie reaguje (zajęty jakąś czynnością zabawową) choć zdaża się, że przychodzi. Nie sygnalizuje swoich potrzeb fizjologicznych. Raczej ignoruje inne dzieci, wykazuje zazdrość w  momencie gdy inne dziecko zbliży się do mnie lub męża, wtedy je odpycha i płacze, wyrywa zabawki.

  Dziecko bardzo wyraźnie natomiast okazuje emocje, śmieje sie, cieszy się jak mnie widzi  gdy wracam do domu i gdy go chwalimy, jest zazdrosny o mamę i zabawki, lubi się przytulać, wyciąga rączki gdy chce by je wziąść na ręce. Ekspresja jego uczuć jest bardzo żywiołowa, mały aż podskakuje z radości. Dziecko jest dość ufne, nie boi się obcych. Płoszą go natomiast niektóre głośne dźwięki.

Mały jest inteligentnym dzieckiem, wie gdzie i jak się naciska przyciski przy zabawkach aby wywołać pożądany efekt. Do tej wiedzy doszedł jakoś samodzielnie, nie uczyliśmy go tego). Rozumie gdy się mu mówi, że czegoś mu nie wolno (choć nie zawsze się do zakazu stosuje), albo żeby uważał. Gdy prosi się go o wykonanie jakiejś czynności,  typu włożenie klocka do sortera, czy kubeczka w kubeczek, najczęściej zrobi to raz, na samym początku, a potem wszystkim rzuca i już się nie interesuje dalszą współpracą.

Jeśli natomiast idzie o zabawy, jedynymi zabawami towarzyskimi w jakie się angażuje są chowanie się za zasłoną i zabawa w ,,ganianego".  Bardzo lubi rzucać kolorowymi piłkami, ale ich nie kopie. Lubi bawić sie też książeczkami, choć w niewłaściwy sposób- chwyta za jedną kartkę i wymachuje całą książeczką. Uwielbia też otwierać i zamykać wszelkie drzwiczki, szczególnie w szafkach. Często po otwarciu szafki wyciąga z niej przedmioty lecz po chwili odstawia je na miejsce. Bardzo lubi spacery i jazdę samochodem, huśtanie się na huśtawce, kąpiele. Uwielbia oglądać tv, kojarzy piosenki,rymowanki z bajek, ma swoje preferencje (gdy kończy się ulubiona piosenka czy bajka płacze,co jest sygnałem aby mu ją ponownie włączyć). Lubi duzo chodzić, a gdy brakuje mu przestrzeni chodzi "w kółeczko".

Wydaje sie, że jest dość sprawny przy operowaniu rękami umie bawić się dwoma przedmiotami jednocześnie, jednakże np. nie posługuje się łyżką, czy też nie trzyma kubeczka.  

Dziecko płacze przed każdym posiłkiem (niemal jako rytuał), choć potem co do zasady je grzecznie. Ma problemy z jedzeniem większych kawałków pokarmu, do niedawna wszystko sie miksowało. Od jakiegoś tygodnia zaczął troszkę gryźć. Nie lubi w ogóle pić. W wieku 9 miesięcy nagle przestał chcieć pić z butelki, nie chciał wcale. Jego jedzenie zawierało zawsze  większą ilość wody. Dziecku nie  udało się jak na razie skutecznie wprowadzić nowego pożywienia. Wygląda to tak: rano kaszka, potem jakiś jogurt bądź serek, po południu obiadek typu zupa czy pokarmy z ryżem lub makaronem), samych owoców też nie zje, trzeba je dodawać do jogurtu. Pije ale tylko z łyżeczką  płacząc przy tym, mimo testowania różnych smaków i konsystencji. Z trawieniem nie zauwazyliśmy żadnych problemów.

Dziecko nie jest "chorowite", jedyne choroby jakie przechodził to sporadyczne przeźiębienia, które ustepowały bez komplikacji. Nie przebył żadnej "powaznej choroby", nigdy nie był hospitalizowany.

Robiliśmy badanie krwi, które wskazało, że dziecko ma podwyższony poziom "eozynofili. Mąż przeczytał, że czasami występuje to przy autyźmie.

Z oznak, które nie pasują do autyzmu:

Dziecko nie układa zabawek "w szlaczki", nie kręci nimi ,nie macha nerwowo rączkami. Zdarza się chodzenie na palcach ale sporadycznie. Nie ma u niego problemów ze zmianami miejsc  i otoczenia.  Nie jest przywiązany do konkretnych pór karmienia, spania itd. Jest z nim bardzo wyraźny kontakt wzrokowy.

Nie ma problemów ze  snem, choć budzi się czasami w nocy, albo sporadycznie płacze przez sen.

Pytania:

1. Czy ktoś z was spotkał się z takim lub podobnym przypadkiem (w duchu mam nadzieję, że znajdzie się osoba, u której podobne objawy ostatecznie nie potwierdziły autyzmu)

2. Jakie konkretne techniki pracy z takim dzieckiem zalecali wam lekarze i terapeuci? (Ogólniki takie jak: trzeba do dziecka dużo mówić, bawić się z nim, znam,.Chodzi mi raczej o to, czego próbować go nauczyć najpierw (i w jakiej kolejności) czy mówienia, czy jedzenia, czy kontaktów z rówieśnikami etc. jakie zdolności próbować rozwijać, na czym skupić się najbardziej oraz jakie np. zabawy są najlepsze do osiagnięcia tcyh celów).

3. Jakie ośrodki i jakich specjalistów znacie i polecacie. Gdzie sądzicie, że uzyskam najlepszą pomoc. Jaka jest też waszym zdaniem kolejność "załatwień" i terminy.

4. Chętnie nawiązała bym kontakt z osobami w podobnej sytuacji do mojej. Jestem z Krakowa.

Nadrzędny - Autor tosia Dodany 2013-02-24 09:47
Eliszewa83 polecam kontakt z Fundacją Synapsis w Warszawie.
Mój syn miał podobne problemy. Zaczął mówić bardzo późno a czytać dopiero nauczył się w wieku 9 lat.
Jeśli chodzi o dźwięki trzeba zwrócić uwagę jakie dźwięki go płoszą. To wskazuję na to że jest nadwrażliwy na jakąś skalę
dźwiękową / u mojego syna były to wysokie tony/ u innych dzieci jakie znałam były inne. Dla pocieszenia dodam że w późniejszym wieku
ta nadwrażliwość słabnie.
Tolerancja pokarmowa może być związana z z bodźcem powonienia. W naszym przypadku było odwrotnie. Syn nie akceptował papek,
mieszanych składników i wszystko wąchał.Z czasem ok. 12-ego roku życia powoli mu to minęło.
Można spróbować uczyć słów w połączeniu z obrazkiem, bo dziecko może "widzieć' obrazami. To jest ważne przy dalszej nauce.
Pozdrawiam
Nadrzędny Autor tosia Dodany 2013-02-24 10:16
Pragnę także przestrzec przed różnorodnością praktyk terapeutycznych.
Zasada podstawowa - NIGDY nie zezwalaj by dziecko bez ciebie weszło do gabinetu terapeuty.
Rynek jest zalany "fachowcami" i trudno wyważyć kto ZASZKODZI a kto POMOŻE.
Istnieją metody behawioralne, bardzo złe, bardzo złe.
Nadrzędny Autor ramona Dodany 2013-10-10 19:24
witam a jak jest z kodem 12C syn ma autyzm stwierdzony w lipcu 2013 nie przyznano nam swiadczenia pielegnacyjnego tylko przyznano zasilek pielegnacyjny czy jest to fer? Znam dwie osoby co maja dzieci z tym kodem i maja oby dwa zasilki od czego to zalezy dzieci sa mniewiecej w tym samym wieku Zlozylam odwolanie do wojewodzkiego i czekam na termin kolejnej komisji Czego moge sie spodziewac? dziekuje za kazda odpowiedz
pozdrawiam
Nadrzędny - Autor Ala1992 Dodany 2014-03-14 15:27
Witam!
Nazywam się Alicja Niemiec, jestem studentką III roku pedagogiki. Piszę pracę dyplomową na temat autyzmu. Bardzo proszę o pomoc w zebraniu wyników badań, ankieta jest anonimowa. Tutaj link http://www.ankietka.pl/ankieta/138318/ankieta-przeznaczona-dla-rodzicow-dzieci-z-autyzmem.html

Pozdrawiam i dziękuję.
Nadrzędny - Autor violka Dodany 2018-03-08 14:38
poznalam ostatnio fundacje Nowa Nadzieja (Kalisz / Poznan) bardzo fajni ludzie
http://www.nowanadzieja.com.pl/
Nadrzędny - Autor HipoGracjan Dodany 2019-04-19 19:46
Hipoterapia w Warszawie!

Ruszamy już 6 maja! Prowadzimy zajęcia hipoterapii dla dzieci i młodzieży z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nasz zespół to wykwalifikowani hipoterapeuci różnych specjalizacji, tj. fizjoterapeuta, terapeuta komunikacji alternatywnej, psycholog, pedagog specjalny. Zapraszamy wszystkich chętnych do zapisów telefonicznych, mailowych lub przez Facebooka.

Zajęcia odbywają się w:
Klub Jeździecki Legia-Kozielska
Kozielska 4a, 01-163 Warszawa

Mail: hipoterapia.niebieskikonik@gmail.com
Telefon: 506 793 060
Facebook: https://www.facebook.com/Niebieski-Konik-2040029216299596/?modal=admin_todo_tour
Nadrzędny Autor jaskóła Dodany 2020-11-26 18:36
Ludzie z autyzmem bardzo często są ponadprzeciętnie inteligentni, a więc ważne jest to, aby dzieci odpowiednio "poprowadzić". Nie należy ciągnąć terapii przez lata, jeśli nie jest ona rozwijająca. Jestem zdania, że jeśli po kilku miesiącach mamy wątpliwości, to powinniśmy szukać kolejnego specjalisty. W domu również trzeba ćwiczyć np. poprzez gry i zabawy. Na stronie https://zabawkaiwyprawka.pl/zabawki/dla-dzieci-z-autyzmem można znaleźć dedykowane akcesoria. Najgorsze, co można robić to samemu diagnozować dziecko!
Nadrzędny Autor Mirek2525 Dodany 2021-11-24 15:30
Może opowiesz jak sobie radzisz?
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / Forum rodziców / Rodzice Dzieci Autystycznych (Strona 3) (139644 - wyświetleń)
1 2 3 Poprzednia strona Następna strona  

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999--2008 Markus Wichitill