www.niepelnosprawni.plStrona główna forum
forum.niepelnosprawni.pl - Nie jesteś zalogowany
Strona główna forum Regulamin i pomoc Szukaj Rejestracja Logowanie
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / Edukacja (6105 - wyświetleń)
- Autor Thule Dodany 2007-01-27 13:19
:-) Mam pytanie do wszystkich Forumowiczów, w zasadzie nie jedno:
1).Czy w naszym kochanym kraju potrzebna jest edukacja seksualna? (Jeśli tak to dlaczego, jeśli nie to dlaczego)
2). Czy jednym z obszarów seksualnych powinno być sfera seksualna osób niepełnosprawnych?
3). Jeśli tak, to w jakim zakresie, jakie tematy poruszać?

Będę wdzięczna za wszystkie posty w tm temacie, nie ukrywam, ze bardzo mi to pomoże.
Widać, ze ludzie na Forum są bardzo otwarci i werze, że mi pomożecie obficie wypowiadając w tym temacie.
Nadrzędny - Autor Boginka Dodany 2007-01-27 22:37
Jak wiadomo jedna jaskółka wiosny nie czyni (co przy tej pogodzie byłoby wskazane), a tym bardziej nie czyni jej jeden chochlik mojego pokroju, ale mogę "pomóc". Chciałabym się tylko pierwej dowiedzieć (moja wredna ciekawość), w czymże takim te odpowiedzi miałyby Ci pomóc, skoro owej "pomocności" nie ukrywasz? :-)
Nadrzędny - Autor Thule Dodany 2007-01-28 15:14
Oczywiście, przepraszam, ze nie zaznaczyłam tego wcześniej. Piszę pracę, wypowwiedzi będą oczywiscie anonimowe. Dlatego zależy mi na szczegółowych, szczrych odpowiedziach.:-)
Pozdrawiam i cdziękuje za pomoc
Nadrzędny - Autor Boginka Dodany 2007-01-28 21:25 Zmieniony 2007-01-28 21:28
Słowo się rzekło...
(choć nie ukrywam, fascynuje mnie, że "technik informatyk" pisze pracę o edukacji seksualnej)
Edukacja seksualna powinna być dostępna z tej prostej przyczyny, że ludzka seksualność jest tematem, którego nie da się zagłuszyć i uznać za niebyły, a skoro tak nam się spieszy edukować ludzi w różnych dziedzinach, to i tu wypada. Wskaźnik liczny traktorów na tysiąc mieszkańców w Burkina Faso można spokojnie pominąć i prawdopodobnie ta luka zbyt wielu osobom krzywdy nie zrobi. Natomiast brak możliwości doszkolenia się w zakresie tego "jak, z kim i kiedy" może po prostu zaszkodzić. W normalnych warunkach odpowiednią wiedzę powinni przekazywać rodzice, ale ponieważ nie zawsze umieją to zrobić, taka wiedza powinna być dostępna w formie publikacji (wydawanych przez wiarygodne instytucje i konsultowanych ze specjalistami) i/lub zajęć. Przy czym w przypadku zajęć spełnione powinny być trzy warunki:
Edukacja powinna być całkowicie dobrowolna za zgodą samego zainteresowanego i w przypadku osób niepełnoletnich także rodziców/opiekunów, prowadzona przez fachowców i w warunkach, które zapewniają maksymalny komfort psychiczny (może to oznaczać podział grup według płci, prowadzenie zajęć w warunkach niezwiązanych z pracą/szkołą, przez osoby z którymi nie stykamy się na co dzień w innych relacjach itd.). Oczywiście jak wszystkie modele idealne ten też jest nie do zrealizowania w stu procentach, ale do takich właśnie warunków powinno się dążyć.
Nie ma sensu, by tematem takich zajęć była domyślnie również seksualność osób niepełnosprawnych, a to z tej prostej przyczyny, że nikomu nie wypada ani prawić nic nie mówiących banałów, ani wpychać do głowy wiedzy, którą nie jest w najmniejszym stopniu zainteresowany (szczególnie w takim temacie). Podejrzewam, że do tego sprowadzałaby się nauka o seksualności ON robiona wedle jednego szablonu wśród dajmy na to całej "zdrowej" licealnej młodzieży. Jeżeli natomiast uczestnicy wyrażą zainteresowanie tym tematem, to powinni otrzymać wiarygodne informacje w takim zakresie, w jakim ich to interesuje, a prowadzący jest w stanie dostarczyć. Generalnie dwie "proste" zasady brzmią dyskrecja i elastyczny dobór treści.
Te same zasady powinny dotyczyć grup mieszanych i samych ON - każda choroba jest inna, każdy człowiek jest inny. Niektórym mogłoby np. przeszkadzać omawianie publiczne tego co Jaś może i nie może zakładając, że byliby owym Jasiem (jedynym w grupie). Każdy, zdrowy czy niepełnosprawny, powinien otrzymać komunikat: istnieją źródła, z których możesz/możecie skorzystać, a jeśli będziesz/będziecie chciał/chcieli możemy o tym porozmawiać. Po czym prowadzący zajęcia powinien się do tego komunikatu starać dostosować traktując uczestników zajęć w sposób uczciwy i kompetentny.
Tyle teorii. A w życiu wychodzi jak zwykle - raz lepiej, raz gorzej.
Nadrzędny Autor Thule Dodany 2007-01-31 20:32
Dziękuje za informację. a co do technika informatyka, tam podane są jeszcze inne informacje po przecinku;-)
Zdziwienie jest jedną z najpiękniejszych rzeczy;-)
Nadrzędny - Autor WEKTOR Dodany 2007-01-28 17:45
Witaj! Widzę,ze jesteś niezwykle aktywna w swoim dążeniu do  pokonania barier zwyczajowych oraz w drodze do zmiany mentalności. Tak trzymaj i nie zrażaj się niektórymi opiniami, często nieprzychylnymi. Pamiętaj,ze największe umysły tego świata zanim coś osiagnęły spotykały się z niechęcią a nawet drwinami. Przykre,że niektóre Twoje posty (jak wspominasz w mailu) dziwnie znikają. Dziwne, bo raptem nie narusza się żadnych norm etycznych lub moralnych. Wierzę jednak,że i w tym przypadku zwycięży tolerancja i pluralizm natomiast wszelka pruderia znajdzie się na śmietniku- bo i po cóż nam ona.
Nie cofaj się przed przeszkodami! Zobacz ile ja ich mam na swojej drodze, przy wdrażaniu programu z pilotami!? Równiez nie jeden raz   myśłałem  o zarzuceniu tego projektu przy takiej małej aktywności (nie wspominam o miernym wsparciu)  internautów. Ale dąże z uporem do celu. I tego samego życzę z całego serca Tobie. Edmund

P.S Pytasz  w jakim zakresie poruszać w/w tematy. Dobrą drogą może być literatura specjalistyczna. Trzeba opracować dobrą ksiazkę-pomogę-wszak,,Wektor" to również wydawnictwo.
Nadrzędny Autor Thule Dodany 2007-01-28 23:05
Edmundzie.
Wiem, że przełamywanie negatywnych sterotypów jest niezwykle trudne i mozolnie dokonuje się ten proces. Nie załamuje rąk. Tutaj doskonale widać jakimi kategoriami myślą niepełnosprawni. Ta uwaga nie ma na celu ubliżenie w jaki kolwiek sposobom myślenia on. Wszak każdy przyjmuje jakieś kategorie, reprezentuje punkt widzenia.

Co do programu z pilotami - zyczę powodzenia i wypowiem się w oddzielnym poście:-)

Pozdrawiam
Nadrzędny - Autor rozan Dodany 2019-12-10 12:59
Mi jest nie potrzebna.
Nadrzędny Autor rysiek kawecki Dodany 2019-12-19 12:44
co za pomysł...
Poprzedni wątek Następny wątek Wyżej Wątek ogólne / BARIERY architektoniczne i nie tylko / Edukacja (6105 - wyświetleń)

Powered by mwForum 2.16.0 © 1999-2008 Markus Wichitill