- Plik graficzny który nie jest skompresowany i jest czarno-biały ma 1 bajt na 1 piksel.
- Plik graficzny, który nie jest skompresowany i jest stworzony w 24-bitowej palecie kolorów, ma 3 bajty na każdy piksel (jeden bajt określa natężenie zieleni, drugi niebieskiego a trzeci czerwieni)
ALE:
Niemal każdy plik, po zakończeniu pracy z grafiką w edytorze, kompresujemy. Kompresja służy do tego, żeby plik był mniejszy. Istnieje tzw. kompresja bezstratna i kompresja stratna. Kompresja bezstratna oznacza, że plik jest zapisywany dokładnie w takiej postaci, w jakiej z nim pracujemy - skuteczność kompresji zależy od tego, jak skomplikowana i szczegółowa jest grafika (pod względem barw, powierzchni itd). Jakość kompresji bezstratnej to ok. 30-50%
W przypadku kompresji stratnej istotne jest to, jaki typ kompresji wybierzesz (np. GIF o ograniczonej palecie barw, czy znacznie bardziej kolorowy JPG), a także jaką jakość kompresji ustawisz już podczas pracy.
Dlatego właśnie, że nie da się wedle mojej wiedzy podać ot tak przelicznika (można najwyżej podać rozmiar nieskompresowany, o ile wie się, jakiej palety użyto przy tworzeniu obrazka), pytam raczej o to po co Ci to.
PS. Konsultowane źródło, w języku angielskim:
Pixels, Images and Files by Norman Koren